Doelen om in 2017 te behalen

Ik zag het bij meerdere bloggers voorbij komen, een lijst met 18 doelen om te behalen vóór 2018. Nu vind ik zelf 18 doelen wel erg ambitieus, ik ga het er bij 5 houden, als ik die behaal, ben ik al helemaal blij. Het lijkt me wel leuk dit zwart op wit te hebben staan. Ieder jaar heb ik wel goede voornemens of doelen, maar eerlijk gezegd zou ik nou al niet meer weten welke ik voor 2016 had. Oh ja, voor de mensen die doelen graag SMART geformuleerd zien, misschien moet je dan niet verder lezen, want dat zijn deze absoluut niet.

1. Boeken lezen
Ik heb het afgelopen jaar zo'n 12 boeken gelezen, denk ik. Komend jaar wil ik er echt meer gaan lezen. Ik vind lezen heerlijk om te doen, maar ik neem er vaak geen tijd voor. Als ik eenmaal naar de bibliotheek ben geweest en ze in huis heb, lees ik ze wel hoor. Maar voordat ik de tijd neem om naar de bieb te gaan...

2. Kilo's afvallen
In 2017 ga ik echt weer even m'n schouders er onder zetten en hopelijk wat gewicht verliezen. Ik weet dat ik het kan als ik echt de knop omdraai, voor de bevalling was ik immers goed op weg. Als stok achter de deur beloof ik jullie dat ik in februari of maart een update plaats over de voortgang van dit doel.

3. Kleding kopen
Door het minimaliseren en ontspullen heb ik veel kleding weg gedaan. Dingen die niet lekker zaten of niet mooi stonden en ook alles wat ik al seizoenen niet had gedragen, is de kast uit. De kleding die er nu hangt, draag ik ook echt allemaal. Ik merk alleen dat sommige jurkjes zo langzamerhand wat gaan slijten en minder mooi worden. Tijd om wat dingen te vervangen dus.

4. Meer foto's maken
Ik maak regelmatig foto's van de kinderen en Timon, maar ik heb amper foto's van mezelf, dat ik met de kinderen speel, ze badder of boekjes voorlees bijvoorbeeld. Lijkt me toch wel leuk om te hebben voor later, dus meer foto's van mezelf laten maken in 2017.

5. Vaker wandelen
Wij wandelen echt amper. Als we het doen, vinden we het heerlijk en dat zeggen we dan ook tegen elkaar, maar toch, de stap om de kinderen in hun jassen te sjorren en de wagens klaar te zetten, nemen we niet vaak.

Zo, dit waren ze dan. Zoals je ziet, ik heb wat te doen in 2017.

Heb jij ook goede voornemens of doelen? Ik hoor ze graag. Succes er alvast mee in 2017!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen