Week 49 - Sinterklaas vieren, buikgriep en eten met kinderen

Cliché, heel cliché, ik weet het, maar afgelopen week is voorbij gevlogen. Ik neem jullie even mee terug in de tijd.

Sinterklaas
Afgelopen zondag vierden wij hier thuis Sinterklaas. De tweeling toonde natuurlijk geen interesse in hun cadeautjes, maar dat zie ik voor nu nog door de vingers. Om ze nu al de stempel ondankbaar te geven gaat wat ver, niet? Rebekka vond het helemaal geweldig. Ze kreeg speelgoed en knuffels en is er echt dolgelukkig mee. Ik denk dat wij per kind zo'n 25 euro hebben uitgegeven aan cadeaus. Dat vind ik zelf echt meer dan genoeg. Ik las laatst mee op een forum en kwam er daar achter dat er moeders zijn die honderden euro's per kind uitgeven. Nu moet iedereen dat natuurlijk helemaal zelf weten, maar zelf zou ik het echt nooit doen, omdat ik het me ten eerste niet eens kan permitteren op dit moment. Ten tweede, voor Rebekka zou ik het wel weten, maar voor de tweeling lijkt het me heel moeilijk om zo'n bedrag vol te maken. Ah, oké dan, ik zou zo'n elektrische schommelstoel kopen met verschillende standen. En ten derde, ik vind het ook gewoon helemaal niet nodig. Zeker niet toen ik Rebekka's blijde gezichtje zag nadat ze haar relatief goedkope cadeautjes had uitgepakt. Nu heb ik misschien makkelijk praten omdat onze kinderen nog jong zijn, maar eerlijk gezegd ben ik niet van plan om op welke leeftijd dan ook honderden euro's uit te gaan geven aan cadeaus voor Sinterklaas.

Buikgriep
In de nacht van dinsdag op woensdag werd ik wakker en voelde me niet lekker. In slaap komen lukte niet meer en al snel voelde ik me echt goed misselijk en kreeg ik last van buikkrampen. Het was  rennen om op tijd bij de wc te zijn. De hele nacht bleef ik in de weer en tegen de ochtend vervloog alle hoop dat het gewoon de tomatensoep was die niet goed meer was, want ik kreeg koorts. Timon bleef thuis om voor de kinderen te zorgen. Halverwege de dag zei hij dat hij bang ook ziek te gaan worden en niet lang daarna konden we gaan vechten om de enige wc in ons huis. Wat een ellende. Allebei ziek terwijl er drie kleine kinderen zijn waar we voor moesten zorgen. Zo goed als kon gaven we flesjes, verschoonden poepluiers en maakten we eten voor de peuter klaar. De nacht was niet veel beter, ik had 39 graden koorts en werd ieder uur badend in het zweet wakker. Gelukkig is het met buikgriep zo dat het vaak vrij snel weer over is en dat was bij ons ook zo, halverwege de vrijdag voelden we ons beiden alweer heel wat. Ik hoop echt dat dit het was wat betreft ziek zijn dit seizoen, want mijn gedachte dat ziek zijn met kleine kinderen vreselijk is, is bevestigd. Zou er zoiets bestaan als een kinderdagverblijf voor kinderen met ouders die de griep hebben? Wat mij betreft gat in de markt. Echt, wat was dat toch een fijne tijd, toen we gewoon de hele dag in bed konden liggen als we ziek waren.

Samen eten
Vandaag aten we samen met een stel die ook kinderen van onze leeftijd hebben en dat was erg geslaagd. We hebben weinig vrienden en familie die ook in deze levensfase zitten en dat vind ik best wel eens jammer, dus ik keek uit naar deze maaltijd. Terwijl we aan het eten en kletsen waren, realiseerde ik me hoe anders een maaltijd met en zonder kinderen is. In positieve en negatieve zin, eerlijk is eerlijk. Kinderen zijn heerlijk om naar te kijken en het levert heel wat gelach op om ze koddige dingen te horen zeggen of nieuwe trucjes te zien doen. Maar je kunt je ook vast wel voorstellen dat met vijf kleine kinderen onze gesprekken natuurlijk heel wat keren onderbroken werden. Dat geeft niet, hoort er helemaal bij. Het is alleen een wereld van verschil met wat jaren terug. Ergens is het jammer dat die tijd van ongestoord eten en uitgebreid natafelen voorbij is, maar gelukkig is er een prachtige tijd voor in de plaats gekomen.

Zo, dit was in sneltreinvaart onze week. Ik duik snel mijn bed in, op naar een nieuwe week. Joe! 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen