Week 50 - Verhuizing voorbereiden, gedoe in de IKEA en zonder gezeur op stap

En weer een week verder!

Van uitstel komt afstel?
Nu we over een paar weken de sleutel van ons nieuwe huis krijgen, begint het toch echt wel tijd te worden dat we dingen gaan voorbereiden. De eerste dozen zijn al ingepakt en dat vond ik gelukkig helemaal niet erg om te doen. Sterker nog, ik kijk naar dat gedeelte van de verhuizing wel uit. Waar ik wel echt een hekel aan heb, zijn die administratieve dingen die ook gedaan moeten worden. Maandag besloot ik dat het nu echt genoeg was en het moest maar even klaar zijn met uitstellen. Ik regelde met Eneco dat ze vanaf 9 januari gas en licht gaan leveren in het nieuwe huis en ook zocht ik contact met Oasen, want we willen ook graag water uit de kraan natuurlijk. Toen nog even Telfort laten weten dat we gaan verhuizen en ook op ons nieuwe adres weer gebruik willen maken van hun internet. Kon ook heel simpel online, ideaal en ik kneep al in m'n handjes. Totdat ik op verzoek even contact op moest nemen en de vriendelijke meneer van de klantenservice helaas vertelde dat ze geen internet kunnen leveren op ons nieuwe adres. Jammer. Ik probeerde het bij meerdere providers, maar helaas ving ik iedere keer weer bot. Blijkbaar gaan we in een woonplaats wonen die wat achterloopt? Als ik straks niet meer blog, het ligt niet aan jullie hoor!

Inspiratie opdoen in IKEA wordt flop
Gisteren besloten Timon en ik dat we nodig weer eens naar de IKEA moesten. Er stond hier al tijden een doos met daarin spullen nog in de verpakking die retour konden en we wilden wat inspiratie opdoen voor de inrichting van ons nieuwe huis. Ik stelde me zo voor dat we daar dan met z'n vijven liepen, Timon, die die twee kleine meisjes in hun wagen duwde, die dan tevreden lagen te slapen en ik het karretje met Rebekka, die heerlijk zat te babbelen en zingen. Nou, zo ging het niet. Hoe dan wel? Stel je een verhitte moeder voor met piekende haren en rode wangen. Dat was ik. Daarnaast een man met geïrriteerde uitdrukking op zijn gezicht. Dat kan natuurlijk alleen nog maar Timon zijn. Een krijsende peuter die niet in het karretje wilde zitten, niet wilde lopen en ook niet wist wat ze dan wel wilde. Twee baby's die zo onder de indruk van alles waren waren dat ze begonnen te huilen zodra de wagen stil stond en het plaatje is compleet. Van inspiratie opdoen is weinig gekomen. Gelukkig hadden we gelijk aan het begin al de spullen geretourneerd, dus dat gedeelte was voltooid. En ik had nog een stel hagelwitte handdoeken in de kar kunnen gooien ondanks dat de peuter daar woest van werd. Uiteindelijk namen we de verkorte route maar naar de uitgang en gelukkig viel het wachten bij de kassa enorm mee, want er was gewoon geen rij. Ging er tenminste nog iets vlekkeloos. Inspiratie opdoen gaan we vanavond online maar proberen.

Waar zou ik zijn zonder Zeeman, Kruidvat en HEMA?
Al weken wilde ik eens rustig naar Leerdam of Gorinchem om een flink aantal spullen te kopen en de voorraad bij te vullen. Geen echte boodschappen, maar dingen als shampoo en babyspullen die al tijden op het lijstje staan. Ook de voorraad babyvoeding moest nodig aangevuld worden. Het kwam er maar niet van in de afgelopen weken en na al het gedoe van vanmorgen had ik meer zin dan ooit om eens rustig zonder gezeur door de winkels te struinen. Herkenbaar voor de moeders onder ons? Het weer zag er heerlijk uit, dus ik besteeg m'n stalen ros en fietste naar Leerdam. Doen jullie dat ook wel eens? Ondanks dat je een auto hebt staan toch lekker gaan fietsen? Kan ik je echt aanraden, als het weer oké is dan. In de regen en wind fietsen kan ik niemand aanbevelen, ik vrees dat dat te maken heeft met een soort jeugdtrauma. Plakkende regenpakken, weten jullie nog? Goed, dat was nu allemaal niet aan de orde en ik genoot van dat rustmoment. In Leerdam ging ik me te buiten in de Zeeman, Kruidvat en HEMA. Hadassa en Damaris dragen nu maat 62 en zoals altijd maak ik op een gegeven moment alles klaar voor de volgende maat. Van de week had ik alles wat ik al had gesorteerd, voornamelijk kleding van Rebekka en kraamcadeautjes. Ik kwam er achter dat ik nodig longsleeves en broekjes moest kopen. Online was ik wel geslaagd voor shirtjes, broekjes helaas niet. Gelukkig had de Zeeman echt weer te leuke en fijne (want: lekker zacht en stretchy) broekjes te koop. Daarnaast kocht ik nog wat verzorgingsartikelen en schoonmaakspullen bij de HEMA en Kruidvat. En helaas gaan we volgende week waarschijnlijk afscheid nemen van twee lieve stagiaires, dus ook voor hen kocht ik wat leuks natuurlijk. Ik weet niet of jullie er wel eens van gehoord hebben, maar via Family Learning begeleid ik stagiaires die in het eerste jaar van de opleiding Helpende Zorg en Welzijn zitten. Ontzettend leuk om te doen en ik vind het oprecht jammer dat ze door de afstand straks niet kunnen komen. Ik zal onder aan deze blog even een linkje zetten naar de website voor de lezers die benieuwd zijn en meer willen weten over Family Learning.

Goed, ik ga het hierbij laten. Ondanks dat het zaterdagavond is en ik zin heb om op de bank te ploffen, moeten we toch echt nog even wat dingen doen. Fijne avond en goede zondag iedereen!

family-learning.davinci.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen