Week 52 - Vakantie

Tijd voor weer een nieuw weekoverzicht. Wij hadden deze week vakantie, echt heerlijk.

Achterstallig werk verricht
Bij ons blijft er nog wel eens wat liggen. Soms gevalletje gemakzucht, soms ook gewoon echt door drukte en hectiek van alledag. Zo stonden de tuinstoelen en bijbehorende tafel nog steeds buiten. Op de tafel allemaal groene aanslag natuurlijk. Daar heeft Timon zich afgelopen dinsdag flink op uitgeleefd. Nu staat alles uit elkaar gemonteerd in de garage te wachten op de verhuizing. Ook zochten we een gedeelte van de garage uit, dat ruimde lekker op.
Verder deed ik ook wat achterstallig werk, maak je geen zorgen dat ik Timon alles laat doen. Ik had me aan het begin van het jaar voorgenomen om het helemaal anders aan te pakken met de fotoboeken. Ik zou iedere maand de foto's op de laptop zetten en dan het fotoboek op Albelli bijwerken. Zo zou ik voorkomen dat het een klus werd die in het begin van het nieuwe jaar een enorm werk zou zijn. Nou, dat gebeurde natuurlijk niet. Dus toen gisteravond Timon een avond weg was, zuchtte ik eens diep en bereidde me voor op vierkante ogen en startte de laptop. Zo rond half 12 had ik het album klaar tot en met juli. Vandaag werk ik bij tot en met december. Volgende week voeg ik nog wat foto's toe van vandaag, als dat nodig is dan, en bestel ik hem. Het stomme is, ik zie altijd gigantisch tegen zulke klussen op en stel ze lang uit, terwijl het best mee valt als je eenmaal bezig bent.

Kinderen blij, wij blij
Afgelopen woensdagochtend zou ik even naar de Primark gaan met Judith. En misschien ook nog even naar de H&M en C&A dan. Meer stond er niet echt op het programma, totdat we eenmaal in Dordrecht waren. Winkel in, winkel uit. Af en toe zagen we gezinnen of moeders met huilende kinderen en dan keken we elkaar aan en waren blij dat we onze mannen hadden gestrikt om voor de kinderen te zorgen. Kinderen blij, wij blij, toch?
Waar Rebekka ook erg blij van werd, was een ochtendje Monkey Town samen met Timon. Ik bleef thuis met Hadassa en Damaris. Ik badderde ze uitgebreid en daarna sliepen ze de rest van de ochtend in hun warme bedje. Om jaloers op te zijn.

Dit was 'm weer, onze week, het was een heerlijke vakantie. En toch, hoe erg ik ook geniet van de vrije dagen, zo tegen het einde krijg ik altijd weer een verlangen naar het gewone leven waarin Timon fulltime werkt en ik het huis voor mezelf heb. Ja, het is heel fijn die vakantie, we doen leuke dingen en pakken klussen op zoals eerder genoemd, dat achterstallige werk, maar ik merk ook dat mijn eigen ritme toch het lekkerste werkt.

Ben jij ook zo'n persoon die aan het einde van de vakantie begint te verlangen naar het gewone leven met ritme en regelmaat?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen