De verhuizing - update 3

Nog niet zo lang geleden gaf ik jullie de tweede update over de verhuizing. Ik had in mijn hoofd om einde van de week het derde deel te doen, maar er is alweer zoveel gebeurd, dus ik besloot nu al te gaan bloggen, veel te leuk om te delen namelijk.

Gisteren, maandag de 16e dus, haalden we de sleutels op. We reden natuurlijk gelijk door naar het huis terwijl de kinderen nog bij de oppas waren, want dan konden we even rustig kijken. Erg leuk! We waren echt heel blij. Wat wel gelijk duidelijk werd doordat we het huis nu voor de eerste keer kaal zagen, is dat het behang wat we toch al niet zo mooi vonden, ook niet meer in goede staat was. Beneden was het erg vergeeld en de meubels stonden afgetekend op de muur. Boven was het helemaal los gegaan doordat er nieuwe plafonds in waren gekomen. Oftewel, meer werk aan de winkel dan gedacht. Ik laat jullie de foto's zien van maandagmiddag. 

Rebekka's slaapkamer
De woonkamer. Rechts zie je een wand waar wat tegenaan is geplaatst, er onder zitten schrootjes. 
Slaapkamer van Hadassa en Damaris
Gelijk diezelfde middag werd er een stoomapparaat gehuurd en gingen de mannen aan de slag. Overal moet het behang eraf. Ik bleef gewoon thuis bij de kinderen.

Vandaag, dinsdag de 17e, zou Timon weer de hele dag bezig zijn natuurlijk. Ik heb geen auto bij huis, want hij heeft die nodig. Dus zou ik de hele dag thuis zitten met de kinderen. Daar had ik geen zin en dus nodigde ik mezelf uit bij schoonmoeder in Goudriaan, zodat ik zo om de voedingstijden heen ook mijn handen uit de mouwen kon steken terwijl oma voor de kinderen zou zorgen. 


Inmiddels is al het behang in de woonkamer eraf. 
Na het avondeten wilde ik naar huis, maar niet voordat de kinderen ook even in het nieuwe huis waren geweest. De tweeling sliep heerlijk tevreden door in hun kinderwagen en Rebekka vond het vooral raar. 

Bezig op de kamer van Rebekka
Onze slaapkamer moet nog gebeuren.
Goed, heel veel foto's. Hopelijk vond je het leuk. Ik vind het zelf altijd erg leuk om de vorderingen met foto's te kunnen volgen en niet alleen tekst, dus ik ga mijn best doen veel foto's te maken. Ook erg leuk voor later. 

Oh, en je vraagt je misschien wel af wat we op de muren gaan doen. Daar komt fijne structuurverf op. Ze zijn niet glad genoeg om gewone muurverf te doen, dat gaat niet mooi strak worden. Dat had wel mijn voorkeur, maar structuurverf gaat er echt netter uit zien. De deurposten, deuren en kozijnen worden in plaats van gelig en rood (hoe verzin je het?) fris wit. 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen