De verhuizing - update 4

In een paar dagen tijd kan veel gebeuren, dus weer een nieuwe verhuisblog. Timon is erg druk (geweest) om van ons nieuwe huis een waar paleisje te maken. Gelukkig krijgt hij daarbij veel hulp van andere mannen, want het is best een klus nog in deze korte tijd. 

Ondertussen is op de bovenverdieping overal het behang eraf. Verder wordt daar een begin gemaakt om de rode kozijnen fris wit te verven. Beneden zijn ze al een stuk verder, ik laat je even de foto's zien. 


Op deze wand zaten schrootjes. Eigenlijk was het een muur met een raampje van de keuken naar de kamer. Dat was aan de kant van de keuken dichtgemaakt en betegeld en aan de kant van de woonkamer zaten schrootjes. Nu heeft de woningbouw daar weer een plaat tegenaan gezet die wij net als de rest van de woonkamer gaan verven met structuurverf. 



De woonkamer wordt echt een stuk lichter en ruimer nu de kozijnen wit zijn. De muren zijn vandaag in de voorstrijk gezet en morgen gaat Timon ze met zijn vader verven met de structuurverf. Ik ben echt enorm benieuwd hoe dat er uit gaat zien! Wat wel balen is, is dat het raam wat je op de onderste foto links ziet, een barst heeft. Het is een nieuw raam, maar helaas moet het dus weer opnieuw geplaatst worden. Daardoor kan dat kozijn nog niet geverfd worden. Maar goed, dat komt dan wel. 

Je zult je vast afvragen wat ik dan doe. Nou, ik ben niet zo heel handig en technisch aangelegd. En ik ben ook niet heel erg precies, dus ik krijg zeker geen verfkwast in handen gedrukt. Vandaag heb ik de ramen aan de buitenkant gewassen, voor zo ver dat kon. Dat kon maar bij twee ramen, want de rest is door de vorst nog niet gekit. Verder heb ik geprobeerd de berging een wat meer schone en frisse uitstraling te geven door de wanden te lijf te gaan met een agressief spul wat schimmel kan verwijderen, maar helaas had ik mijn schoonmaakdoek vooral vol zitten met witte verf wat losliet door de natte doek en liet de schimmel een grijze waas achter. Gelukkig is het maar de berging. 

Verder is eindelijk het pakket van Ziggo geleverd en dat kan dus geĆÆnstalleerd worden. Dan kan ik wat makkelijker communiceren met Timon. 

Goed, dat was 'm weer. Ik hoop je snel te kunnen laten zien wat het resultaat is geworden. Wens je een heel fijn weekend! :-)

2 opmerkingen:

  1. Ik wist het eerst ook niet, maar je moet er bleekwater op spuiten en dan gewoon laten zitten. Niet verwijderen wel goed ventileren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wist het eerst ook niet, maar je moet er bleekwater op spuiten en dan gewoon laten zitten. Niet verwijderen wel goed ventileren.

    BeantwoordenVerwijderen