Week 2 - Alleenstaande moeders, een verroeste bakvorm en drie kilo lichter!

De week zit er alweer bijna op, dus ik heb weer een blogje geschreven over wat dingen die wij de afgelopen week gedaan of meegemaakt hebben.

Ik neem mijn petje af voor alleenstaande moeders
Afgelopen woensdag was ik de hele dag alleen. Timon komt altijd om 18 uur thuis na een dag werken, maar die dag had hij 's avonds gelijk na het werken wat te doen. Dus dat betekent dat ik de avondspits alleen moet doen. Ik maak het dan altijd wel wat makkelijker voor mezelf. We eten dan bijvoorbeeld uit de vriezer zodat ik niet heel lang in de keuken hoef te staan en Rebekka kijkt een filmpje zodat ik rustig kan afwassen en opruimen. Zolang zulke avonden niet te vaak voorkomen, vind ik het prima om ze zo in te vullen. Maar toch, ondanks het mezelf makkelijk maken is het altijd pittig. De kinderen zijn het aan het einde van de dag beu, maar moeten toch nog even wachten op elkaar bijvoorbeeld, wat zorgt voor een minder gezellige sfeer natuurlijk.
En dan, als ze alle drie tevreden in hun bedjes liggen om een uur of 9 en ik op de bank plof (ja, toen stond 'ie nog, nu inmiddels niet meer), ben ik altijd blij dat het maar een enkele avond is en geen vaste prik. Wat lijkt mij dat ongelooflijk zwaar zeg, niet die nachtvoedingen en huiluurtjes samen kunnen doen of ze juist afwisselen. Ik moet er niet aan denken en ben blij met een lieve man aan mijn zijde. 💗

Soms gaat minimaliseren vanzelf
Een paar weken terug liep ik mijn keukenkastjes weer eens na. Een paar dingen konden weg, die gebruikte ik zo weinig. Over mijn bakblik voor taarten zat ik te twijfelen. Ik bak vrijwel nooit taarten, heel enkel eens een kwark- of monchoutaart, maar ik geef meestal de voorkeur aan kopen in de supermarkt. Toch was het plan dat ik gisteren zelf een taart zou bakken. Nu denk jij, taart bakken? Ze ging toch lijnen? Ja, klopt. Het was voor een gezellige avond met vrienden, eerst met z'n allen eten en dan voor bij de koffie taart. Maar ik zou toch eerder naar huis gaan vanwege de kinderen en dus zou ik niet aan die koffie toe komen, dat scheelde dus weer sterk zijn en een taartje afslaan. Maar goed, ik trok dus dat taartblik uit de kast, is 'ie helemaal verroest! Had ik hem eens nodig voor een zeldzame zlfgebakken taart, liet hij het afweten. En hoe stom ook, ergens was ik er gewoon blij mee dat ik nu een goede reden had om dat ding weg te doen. Heel krom, ik weet het. Maar toch werkt het dus af en toe zo.

Lijnen en afvallen
Ik had jullie beloofd bij het plaatsen van mijn doelen die ik in 2017 wil behalen dat ik in februari of maart een update zou geven over het lijnen en afvallen, maar dat kan ook prima nu al, ik ben immers al begonnen, al was de eerste week heel lastig. De eerste twee dagen van januari had ik erg zin in gezond voedsel, maar toen ik op 3 januari dan echt van start ging, was het toch weer even slikken, of vooral, niet slikken, want ik moest natuurlijk stoppen met dat constant naar binnen werken van oliebollen en hapjes. Na een paar dagen halfslachtig gedoe ging het knopje dan écht om en nu ben ik lekker bezig. Er is nu tussen de drie en vier kilo af, die eerste kilo's gaan snel. Met nog een stuk of tien in het vooruitzicht is dat ook wel zo prettig. Goed, de echte lange update over dit doel komt later en dan vertel ik je ook meer over hoe ik doe, wat ik eet en wat juist niet en ga zo maar door.

Ik wens jullie allemaal weer een heel fijn weekend, geniet van deze dagen en morgen natuurlijk een gezegende zondag!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen