Doelen om in 2017 te behalen - update 1

Eind vorig jaar schreef ik dit blogje. Ik had beloofd jullie te zullen up-daten in februari of maart. Vandaag lijkt het me een prima dag daarvoor, de laatste dag van de tweede maand van 2017. Eerlijk gezegd heb ik er niet zo heel veel zin in, want het is niet helemaal zo'n succes geworden als ik voor ogen had. Hoe kan het ook anders. Ik hoopte nog dat het veranderen van 'goede voornemens' naar 'doelen' enorm motiverend zou werken en dat het daardoor als vanzelf zou gaan, maar wat blijkt, het komt net zo goed gewoon weer aan op discipline en doorzetten. Helaas!

1. Boeken lezen
Ik heb het afgelopen jaar zo'n 12 boeken gelezen, denk ik. Komend jaar wil ik er echt meer gaan lezen. Ik vind lezen heerlijk om te doen, maar ik neem er vaak geen tijd voor. Als ik eenmaal naar de bibliotheek ben geweest en ze in huis heb, lees ik ze wel hoor. Maar voordat ik de tijd neem om naar de bieb te gaan...

Hier is het afgelopen tijd nog niet echt van gekomen, haha! Ook wel logisch, met alle rompslomp van de verhuizing. Gisteren zou ik naar de bibliotheek gaan, alleen is het er niet van gekomen. Je leest straks waarom. Hoe dan ook, vrijdagavond is hij net als maandagavond geopend, dus vrijdag weer een poging. 

2. Kilo's afvallen
In 2017 ga ik echt weer even m'n schouders er onder zetten en hopelijk wat gewicht verliezen. Ik weet dat ik het kan als ik echt de knop omdraai, voor de bevalling was ik immers goed op weg. Als stok achter de deur beloof ik jullie dat ik in februari of maart een update plaats over de voortgang van dit doel.

Ook voor deze heb ik een excuus, pff. Ik was écht goed op weg. Dat heb ik ook ergens in een weekoverzicht geschreven. Maar je raadt het al, de klad kwam er in. De verhuizing ga ik ook dit keer de schuld geven, naast m'n eigen discipline. Ik zag het al een klein beetje aankomen. Het zou eigenlijk voor dit doel goed zijn geweest als het allemaal super stressen was geweest. Alleen dat was het niet. Dus kreeg ik prima voedsel weg. Maandag ben ik weer opnieuw begonnen, de weegschaal liet zien dat ik helaas weer terug bij af ben. Ik weeg weer hetzelfde als rond de jaarwisseling. Gisteren moest ik nog wat wennen, maar vandaag lukt het prima. En nu nog zo houden.

3. Kleding kopen
Door het minimaliseren en ontspullen heb ik veel kleding weg gedaan. Dingen die niet lekker zaten of niet mooi stonden en ook alles wat ik al seizoenen niet had gedragen, is de kast uit. De kleding die er nu hangt, draag ik ook echt allemaal. Ik merk alleen dat sommige jurkjes zo langzamerhand wat gaan slijten en minder mooi worden. Tijd om wat dingen te vervangen dus.

Hier is het nog niet echt van gekomen. We hadden betere dingen om het geld aan uit te geven. Wel kreeg ik laatst een tas vol met leuke kleding en daar heb ik zeker wel wat dingen van gehouden. Het was echt mijn stijl en ik kan het ook goed combineren met wat ik al heb. Wel moet ik er echt wat jurkjes bij, maar dat gaat gebeuren als er eerst wat kilo's af zijn, zo zonde om het nu te gaan kopen.

4. Meer foto's maken
Ik maak regelmatig foto's van de kinderen en Timon, maar ik heb amper foto's van mezelf, dat ik met de kinderen speel, ze badder of boekjes voorlees bijvoorbeeld. Lijkt me toch wel leuk om te hebben voor later, dus meer foto's van mezelf laten maken in 2017.

Uhm, tja, ook deze staat nog op een wat laag pitje. Wel weet ik sinds een tijdje dat ik niet de enige ben, want laatst plaatste een website met allerlei artikelen voor moeders een oproep aan vaders om eens wat meer foto's van moeders met hun kroost te maken. Die heb ik natuurlijk onder Timon zijn neus gehouden, haha!

5. Vaker wandelen
Wij wandelen echt amper. Als we het doen, vinden we het heerlijk en dat zeggen we dan ook tegen elkaar, maar toch, de stap om de kinderen in hun jassen te sjorren en de wagens klaar te zetten, nemen we niet vaak.

Sinds we in Goudriaan wonen, wandelen we vaker. Ja, echt! En dat bevalt ons echt prima. Zo ging ik gisteren niet naar de bibliotheek, maar wandelde in plaats daarvan een heel stuk. Ik kijk er naar uit dat het straks weer lente wordt, als het 's avonds lekker weer is en vooral, langer licht blijft, wandelt dat nog fijner en kan ik ook alleen op stap, waardoor ik dus niet afhankelijk ben van een wandelmaatje. 

Goed, de balans is dus opgemaakt. Nog niet perfect allemaal, maar redelijk op de goede weg met de meeste dingen. De goede voornemens zijn er dus nog wel.

2 opmerkingen:

  1. Leuk dat het wandelen goed is gelukt. Ik vind dat je toch al goed op weg bent! Het hoeft ook allemaal niet in 1 maand.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar heb je helemaal gelijk in. Iets met Rome en bouwen, toch? ;-)

      Verwijderen