Leuke uitspraken en momenten

Nu Rebekka ouder wordt en goed gaat praten, liggen we af en toe helemaal in een deuk om zoveel wijsheid. Zo grappig hoe ze ons napraat, Eens in de zoveel tijd wil ik dus een blogje gaan plaatsen met een verzameling van leuke momenten. Eerlijk gezegd zal dat niet voor iedereen interessant zijn, want er zitten wel van die dingen bij waar je gewoon bij had moeten zijn voordat het leuk is. Maar voor ons en voor familie is het natuurlijk wel leuk om te lezen, nu en later, dus plaats ik ze wel.

Kijk eens Maries, wordt heel mooi hoor.
Rebekka was een toren van duplo aan het bouwen en Damaris lag ernaast op de puzzelmat te kijken. Ik vond het super schattig hoe ze haar zusje bij het spel betrok. 

Bah, piespeuk!
Rebekka zag dat Hadassa wat melk uitspuugde op de grond toen ze op haar buik lag te spelen. Rebekka liet op verontwaardigde toon merken wat ze er van vond. 

In de maneschijn, in de maneschijn...
Ze is echt dol op dit liedje en soms zet ze haar knuffels op een rij en gaat ervoor zitten en dan zingt ze dit met haar ''kinderen''. Alleen had ik laatst eens de knuffels allemaal in de was zitten. Toen pakte ze haar stoeltje, zette hem in de keuken, deed alle onderste kastjes open en ging daar maar voor zingen. Je moet toch wat hè. 

Lachen, foto, Bassa!
Peuters vangen zoveel meer op dan je denkt. Ik maak vrij veel foto's van de kinderen en Rebekka doet dat dus na. Met een tomaat. Stond ze daar met die tomaat voor Hadassa te zwaaien, want die moest even op commando voor de foto lachen. 

Lekker slapen, gele bal.
Rebekka heeft een dekbedovertrek met bijpassende kussenhoes met allemaal grote gekleurde stippen. Ik hoorde mezelf terug toen ze zei: ''Lekker slapen, gele bal, love you!'' Zo schattig.

Klaar is Kees!
Als ik laat merken dat ik wil dat Rebekka ergens mee stopt, zeg ik op strenge toon: ''Klaar!'' Wat ik ook wel eens zeg als iets gedaan is, is ''Klaar is Kees.'' Twee heel verschillende situaties natuurlijk, maar voor een peuter misschien wel wat verwarrend. Als ze iets niet wil en mij dat op duidelijke manier wil laten merken, kijkt ze me vaak heel droog aan en zegt: ''Klaar is Kees!''

Eettekomst
Dit is natuurlijk helemaal geen echt woord, maar Rebekka heeft eetsmakelijk en goede bekomst gecombineerd. Super efficiënt eigenlijk. De eerste keer snapte ik het alleen totaal niet, wat bedoelde ze in vredesnaam. Uiteindelijk begon het te dagen.

Papegaai en mamagaai
Rebekka zei laatst tegen Timon dat hij een papegaai was. Toen hij vroeg of ik, mama dus, ook een papegaai was, zei ze verontwaardigd dat dat niet zo was. Ik ben een mamagaai natuurlijk. Super logisch.

Ik ben dol op eigenwijze peuters en hun uitspraken, ben benieuwd of jullie peuters ook van die heerlijke dingen kunnen zeggen? Lees het graag in de reacties. 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen