Maandag Moederdag - uitleg

Jullie zien die titel en denken natuurlijk allemaal dat ik flink in de war ben en dat die tandarts via m'n kies ook een deel van m'n hersenen heeft meegenomen (niet gaan visualiseren, doe het niet!), maar dat is allemaal niet aan de orde. Het is namelijk heel wat anders dan die jaarlijkse moederdag in mei, deze Maandag Moederdag die ik wil gaan invoeren. Vanmorgen liep ik naar huis en bedacht dat ik wel wat meer interactie op m'n blog zou willen zien. Meer input van jullie, zeg maar. Dus, wat ik heb bedacht, is het volgende. 
Ik ga een vragenlijst maken die echt over van alles en nog wat gaat, en dan laten we die iedere week terug komen, maar wel iedere keer de antwoorden van een andere moeder. Het lijkt me het leukst om zoveel mogelijk verschillende moeders aan het woord te laten komen. Werkende moeders, thuisblijfmoeders, jonge moeders, wat oudere moeders, heel gemiddelde moeders, moeders met kinderen die al uit thuis zijn, moeders met een opvoedstijl die minder vaak voorkomt en ga zo maar door. Snappen jullie hem? Dus, lijkt het je leuk om mee te doen (mag uiteraard anoniem!) en onderstaande vragenlijst met jouw antwoorden terug te zien op mijn blog, stuur me dan een mailtje. Dat kan op willekeblogt@outlook.com.

Ik heb de vragen in meervoud gevormd, maar uiteraard mag je ook meedoen als je één kind hebt. Daarnaast zijn de vragen zo opgesteld dat het in de tegenwoordige tijd is, maar ik zou het ook leuk vinden als er moeders met volwassen kinderen die al uit huis zijn, meedoen. Om zo leuk de verschillen tussen vroeger en nu te kunnen weergeven. 

Vertel wat over jezelf, hoe oud ben je, heb je een partner, welke leeftijden hebben je kinderen? 

Hoe voed je je kinderen op? Kies je bewust voor een bepaalde richting? 

Welke dingen heb je overgenomen uit je eigen opvoeding? Heb je ervoor gekozen dingen anders te doen?

Fulltime of parttime werkende moeder of ben je juist een thuisblijfmoeder? Hoe bevalt het je? Zou je iets willen veranderen aan de situatie? 

Heb je een huishoudschema? Moeten je kinderen verplicht meehelpen? 

Welke klus binnen het huishouden zou je het liefst uit handen geven? 

Doen jij en je partner het huishouden samen of heeft één van jullie een groter aandeel?

Een boodschappenbudget, heb je dat of geloof je het wel met al die budgetten? 

Je kinderen vaccineren, ja of nee? En waarom?

Wat is het favoriete speelgoed van je kinderen?

Wat zou je anders doen als je het leven over kon doen?

Als laatste, noem twee goede tips, één voor in het huishouden en één rondom kinderen.

Ik zie graag jullie mailtjes met aanmeldingen tegemoet, het lijkt me echt leuk om zo een heel diverse verzameling aan antwoorden op de vragen te krijgen. 

10 opmerkingen:

  1. Leuk initiatief, ik hoop dat je veel reacties krijgt. Ik wil ook wel meewerken, maar over een mandje of 2 kan ik een beter beeld geven! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk leuk! Het loopt nog niet heel erg storm, maar ik verwacht dat mensen toch eerst even één of twee maandagen willen lezen, haha, zoals ik zelf ook zou hebben. Maar komt vast goed, en anders houdt het gewoon op. Maar leuk dat je mee wilt doen tegen die tijd! Had je btw bericht op fb via het account speciaal voor je blog, maar weet niet of je dat gezien had?

      Verwijderen
    2. Nee, niet gezien. Waarschijnlijk zat je op mijn pagina, maar ik heb ondertussen een groep aangemaakt. Die kan je vinden op:

      https://www.facebook.com/groups/251224125329813/

      Ik zou trouwens als naam voor je rubriek eerder kiezen voor moedermaandag of mothersmonday. Nu heb je 2x het woord dag er in staan. Klinkt in mijn oren net niet helemaal lekker! :)

      Als je nog geen reacties hebt, wil ik best aftrappen met je rubriek.

      Verwijderen
    3. Oh, ik ga m even opzoeken. Lijkt me wel leuk.

      Heb ik aan gedacht, maar vond het zelf toch leuker. Net als woensdag gehaktdag enzo. :P

      Ik kom wel een paar maandagen vooruit geloof ik, maar insturen mag natuurlijk altijd!

      Verwijderen
  2. Leuk! Ik ga je zsm een mail sturen.. zal volgende week worden denk ik! Deze week gaat niet meer lukken :-)
    Groetjes,
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ga ook meedoen. Leuk. Ik kopieer even de vragen, dan kan ik ze gemakkelijker beantwoorden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Origineel idee. Daar heb je over nagedacht :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik wil wel meedoen, maar kan je mailadres niet vinden. Ik kijk er vast overheen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, dat geeft niets. Hij staat er wel in, ik zal hem even vetgedrukt doen straks.

      willekeblogt@outlook.com

      Verwijderen