Mijn aanraders

De afgelopen jaren heb ik doordat ik drie kinderen heb gekregen veel baby- en kinderspullen gekocht. Daar ontkom je nou eenmaal niet aan. Nu zitten er spullen bij waar ik echt fan van ben, maar ook miskopen. In deze blog de spullen die ik iedereen kan aanraden.

Newborn Set voor de Tripp Trapp


Al zou ik in deze blog maar één item mogen noemen, dan zou ik voor deze dingen gaan. Ze hebben het leven zoveel makkelijker gemaakt. Ik gebruik ze om flesjes en hapjes te geven, dan zit ik op een stoel ervoor. Of tijdens het eten, dan zitten ze bij ons aan tafel. Of gewoon, als ze uitgekeken zijn in de box, maar nog niet naar bed willen. Het is dus een soort wipstoel, alleen dan hoog. Je hebt een Tripp Trapp nodig en vervolgens koop je de Newborn Set erbij voor 80 à 90 euro. Dat is best duur, ik raad je dan ook aan om op Marktplaats te kijken. En koop er hoezen bij. Dan blijft de originele bekleding mooi en kan je hem naar zo'n half jaar weer doorverkopen. Dat gaan wij ook doen. Het is dus duur, maar als je het slim aanpakt, valt dat ook wel weer mee. Wij hebben twee kuipjes en twee hoezen voor samen 130 euro gekocht. Dat is misschien wel tien keer duurder dan een simpele tweedehands wipstoel, maar je hebt er dan ook tien keer meer plezier en gemak van. Want geloof me, baby's gaan altijd jengelen als jij gaat koken of eten. Bij Rebekka kozen we toen altijd voor halfslachtige oplossingen. Eten met haar in de draagdoek met als gevolg dat er af en toe wat eten op dat kale bolletje viel bijvoorbeeld. Rustig maar, het was nooit heet, daar zorgde ik wel voor. Of de wipstoel op tafel. Maar dan at ik ook niet echt gerust, want ja, wat nou als ze eraf wipte? Ik vind zelf de Newborn Set dus echt een aanrader en zijn geld helemaal waard.

Tiny Love


Deze is ook echt zo fijn. Er zijn natuurlijk tig van die dingen op de markt. De meesten wel wat goedkoper dan deze, maar dan moet je ze opdraaien en vervolgens spelen ze een minuutje, is je baby dus net onder de indruk en dan stopt hij alweer. En moet je weer stoppen waar je mee bezig was, of dat nou flesjes uitkoken of bankhangen was. Zo één hadden wij dus ook. Maar hij ging al snel kapot, waarschijnlijk doordat ik hem iets te fanatiek op had gedraaid in de hoop dat hij nu eens twee minuten achtereen zou spelen. Dus ging ik op zoek naar wat beters. Ik vond deze en de reviews waren goed. Ze zijn niet heel goedkoop, maar als je net als ons veel cadeaubonnen krijgt, is dit wel een leuke bestemming daarvoor. Hij heeft vier muziekjes, met een druk op de knop speelt hij 20 minuten onafgebroken. Er zit zelfs een afstandsbieding bij voor de echte loedermoeders onder ons. ;-) Naast dat hij voor de moeders fijn is, want van deze boxmobile krijg je niet de neiging hem plat te stampen doordat de melodie zo irritant is, is hij ook erg leuk voor de baby zelf. De felgekleurde diertjes bewegen afzonderlijk van elkaar en het aapje kan licht geven. Verder kan je het volume ook bepalen, erg fijn na een slechte nacht, kan je hem lekker zacht zetten, beter voor je hoofdpijn. Goed, tot zover waarom ik zo dol ben op de Tiny Love. 

Avent Soothies
Bovenstaande spenen zijn de soothies van Avent. Er zijn nog veel meer merken die soothies hebben, maar ze lijken allemaal op elkaar. Pasgeboren baby's hebben vaak veel zuigbehoefte. Hadassa en Damaris ook, maar gewone spenen pakten ze heel slecht. Op m'n pink zuigen konden ze daarentegen uren doen. Ten einde raad zocht ik weer eens heel Google af en kwam toen uit bij deze spenen. De volgende ochtend reed ik gelijk naar de Etos en kocht een pakje. En ja hoor, ze waren gelijk verknocht. Ik was echt zo blij, had eindelijk m'n geribbelde pink weer terug. Het zijn trouwens dezelfde spenen als de Wubbanubs, maar daar zit dus een knuffeltje aan vast. Die zijn dan ook een stuk duurder. Na een paar maanden merkte ik dat als ze hun speen niet kregen, ze ook wel hun duimpje pakten. En waar ik bij Rebekka nog anti duimen was, want lastig afleren en slechter voor tanden, koos ik nu voor m'n nachtrust en deed de spenen de deur uit. Ze pakten vanaf toen gewoon hun duimpje als ze moe waren en gingen slapen. Over een paar jaar kun je dus een serie op m'n blog verwachten over hoe ik duimen heb afgeleerd, haha! 

Puckababy slaapzakken

Puckababy slaapzakken zijn zo fijn, ik ben echt groot fan. Ze hebben meerdere soorten slaapzakken en inbakerdoeken in hun assortiment, met die laatste heb ik geen ervaring, maar met de slaapzakken wel. Bij Rebekka ging ik toen ze een jaar was op zoek naar een echte warme slaapzak. Puckababy heeft een vierseizoenenslaapzak in hun assortiment die gedragen kan worden van 6 maanden tot 2,5 jaar. Je kunt hem namelijk inkorten met behulp van touwtjes. Hij bestaat uit twee lagen en heeft afritsbare mouwen. Daardoor is hij goed te dragen als het ijskoud is, maar ook als het snikheet is. Je kunt hem gewoon aanpassen. Doordat je dus niet ieder seizoen weer slaapzakken hoeft te kopen, valt het wel mee met duur, zeker als je ze tweedehands koopt. Ik heb twee slaapzakken voor 50 euro gekocht, nieuw zijn ze - niet schrikken! - 100 euro per stuk. Dat zou ik echt nooit kunnen betalen, maar 50 euro voor twee vind ik goed te doen. Bij de Hema kost een winterslaapzak ook al 20 euro per stuk, en daar kan je dan zeker geen twee jaar alle seizoenen mee vooruit. Ondertussen heb ik dus nog steeds niets voor Rebekka hoeven aanschaffen en zien de slaapzakken er ondanks intensief gebruik er nog steeds goed uit. Ik probeer haar nu langzamerhand aan te wennen zonder slaapzak te slapen, zodat de tweeling ze straks kan gaan dragen. Nogmaals, ik vind ze ook erg duur, maar ik heb die 50 euro er al lang en breed uit, zeker omdat de tweeling ze ook gaat dragen. Ik moet alleen nog een goede deal op marktplaats zien te maken, want ik moet er toch wel vier in totaal hebben. 

Tot zover mijn lijstje met aanraders. Het lijkt nu alsof we alleen maar dure dingen kopen, maar dat is natuurlijk niet zo. Het meeste koop ik tweedehands voor een goede prijs en probeer ik weer te verkopen. Het fijne aan bijvoorbeeld die slaapzakken of Newborn Sets is dat ze veel beter verkopen dan een gewone wipstoel of slaapzak. Dus onder aan de streep vallen die kosten hard mee. 

Wat zijn jouw aanraders?

3 opmerkingen:

  1. Ik vind dit een heel mooi lijstje en duidelijk van een ervaringsdeskundige. Dat zijn altijd de beste lijstjes vind ik!

    Ik was altijd erg dol op mijn tandembuggy voor de kinderen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze ga ik onthouden voor wanneer mijn kinderen kindjes gaan krijgen. Leuke tips!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze ga ik onthouden voor wanneer mijn kinderen kindjes gaan krijgen. Leuke tips!!

    BeantwoordenVerwijderen