Week 5 - Kiespijn, peuterspeelzaal en kapper

Nu we verhuisd zijn, kan ik eindelijk weer leuke weekoverzichten schrijven. De afgelopen weken toen we druk waren met de verhuizing en klussen en zo, had het niet zoveel nut om naast de updates over de verhuizing ook nog weekoverzichten te schrijven, want dat zou erg dubbel zijn. We deden naast het klussen, inpakken en schoonmaken gewoon weinig bijzonders. Maar nu dus eindelijk weer een normale week achter de rug, en dus ook weer een weekoverzicht.

Vreselijke kiespijn
Vorige week vrijdag kwam er een zeurende pijn opzetten bij m'n ene verstandskies. Ik heb boven mijn verstandskiezen laten trekken op mijn 18e, die waren toen al door, maar zaten erg ver naar achteren en ook wat scheef, waardoor ik er regelmatig last van had. Het trekken was een eitje en daarna ook echt geen centje pijn gehad. Er werd toen ook al gesproken over het verwijderen van de onderste twee, maar omdat ze nog helemaal onder het tandvlees zaten, wat dus lastiger verwijderen is, besloten we nog even af te wachten wat er zou gaan gebeuren. Nou, we zijn nu vier jaar verder en nog steeds liggen ze gedeeltelijk onder tandvlees, maar ik heb wel steeds vaker flink last ervan. Vorige week vrijdag begon het dus ook weer. Zondag werd het echt goed pijnlijk en maandag wist ik niet hoe snel ik de tandarts kon bellen. Praten ging slecht, slikken deed ik liever niet meer en aan eten dacht ik geen eens. Ik had er gewoon oorpijn van. Dinsdag kon ik gelukkig al terecht. Het tandvlees rondom de kies was ontstoken. Ik kon een mondspoelmiddel ophalen bij de apotheek en komende dinsdag wordt de kies verwijderd. Twee weken erna gaat de ander ook, want ook van die kies heb ik regelmatig last. Ondanks dat het middel goed helpt en de zwelling en pijn een stuk minder zijn, kan ik niet wachten tot ze er beiden uit zijn.

Intake voor de peuterspeelzaal
In Goudriaan was tot voor kort geen peuterspeelzaal, maar sinds 1 februari is er één gestart in het kinderdagverblijf. Ik wilde Rebekka niet vanaf 1 februari al naar de peuterspeelzaal laten gaan, want ik dacht dat ze eerst wel wat tijd en rust kon gebruiken om te wennen aan het nieuwe huis. Op het inschrijfformulier had ik dus 8 februari als eerste dag opgegeven, dat is volgende week woensdag. Afgelopen donderdag namen we een kijkje. Volgens mij vond ze het wel leuk, want weggaan leverde een flinke driftbui op. De leidsters hebben dus gelijk meerdere kanten van Rebekka gezien, haha!

Kapper
Het was echt al tijden terug dat ik mijn haar had laten knippen. Dat was ook goed te merken, het was klitterig, de onderste punten zo dood als wat en het zat gewoon niet meer. Het was wel langer dan ik ooit heb gehad, geloof ik, maar het beviel niet echt. Als ik het los had, zat het vreselijk in de weg én zag het er echt super degelijk uit. Niet echt de beste combinatie, snap je. Dus had ik het voornemen om gelijk na de verhuizing naar de kapper te gaan, want die zit hier in het dorp en is ook 's avonds geopend op dinsdag en donderdag. Ik heb er echt een heel stuk vanaf laten knippen. Wees niet bang, het is geen kort en pittig huisvrouwenkapsel geworden hoor. Gewoon rond mijn schouders, laagjes en zo. Ik ben er echt heel blij mee, ben nu geen drie kwartier meer bezig met borstelen, het kan weer los zonder dat ik me mateloos irriteer en het allerbelangrijkste, het ziet er veel leuker uit. Ik kan gewoon geen fatsoenlijke selfies maken, maar voor jullie beeldvorming toch maar even een foto van de vloer van de kapsalon bijgevoegd.


Nou, dat was 'm dus weer. Een beetje veel over mezelf nu ik 'm terug lees, maar vooruit. Fijn weekend allemaal! 💖

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen