Week 6 - Verstandskies trekken, eerste keer peuterspeelzaal en gordijnen uitgezocht

Week 6 is al bijna weer voorbij. In deze post kun je lezen wat we onder andere gedaan hebben.

Verstandskies laten trekken
Afgelopen dinsdag ging ik naar de tandarts om m'n kies te laten trekken. Ik zag er niet zo heel erg tegen op. Je wordt op het moment zelf goed verdoofd en de napijn viel de vorige keer ontzettend mee. De week ervoor had ik door die kies echt flink pijn gehad, dus erger kon toch niet, dacht ik. Op het moment zelf viel het ook allemaal wel mee, behalve dat de geluiden me niet zo fraai in de oren klonken, maar dat doet natuurlijk geen pijn. Maar oh, toen de verdoving was uitgewerkt na een paar uur, wist ik niet hoe snel ik bij het medicijnkastje moest komen. En helaas is het nog steeds niet pijnloos allemaal. De wond zelf, want er moest gesneden en gehecht worden, is goed aan het genezen, denk ik dan hè, want hoe ik ook m'n best doe met lampjes en allerlei spiegels, helemaal goed zicht krijg ik er niet op. Maar het voelt daar wel oké. De zwelling in m'n gezicht is ook bijna weg, gelukkig. Alleen de kies voor de getrokken verstandskies speelt nu op. Een hele irritante pijn diep van binnen in de kies. Ik duim zo dat het gewoon uitstralende napijn is, want anders weet ik het ook even niet meer. Het is dat ik weet dat er nu ook vrouwen aan het bevallen zijn, die hebben altijd nog meer pijn. Die gedachte houdt me op de been, zeg maar.


Rebekka voor het eerst naar de peuterspeelzaal
Afgelopen woensdag ging ze dan hoor. Zo leuk. Samen met vijf andere kindjes zit ze op de peuterspeelzaal. Hij is net gestart, dus het is een klein groepje, maar dat is juist fijn voor haar natuurlijk. Ze vond het eigenlijk gelijk goed. Ze is nu twee keer geweest, iedere keer is het een flinke driftbui als we naar huis gaan, dus volgens mij zou ze wel de hele dag willen blijven. Ik heb gelijk weer een work-out gehad als ik haar ophaal. Doe ik ook nog wat aan sport. 

Gordijnen uitzoeken
Ik ben echt blij dat dit onderdeel erop zit. Wat een gedoe zeg! Er is gewoon teveel keus, geloof ik. Ik ben echt blij dat hier prima vloerbedekking en laminaat in zat, als we dat ook nog moesten uitzoeken, zouden we in een huwelijkscrisis belanden. Hoe dan ook, we hebben een keus gemaakt na allebei concessies te hebben gedaan. 'Geven en nemen' was ook een leuke subtitel geweest, bedenk ik me nu. De rolgordijnen voor boven komen als het goed is vandaag binnen. En die gordijnen voor beneden laten nog even op zich wachten doordat het maatwerk is, maar dat geeft niet zo. 

Hoe was jullie week? Fijn weekend allemaal! 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen