Week 7 - Nieuwe bank, eerste boterham en een nieuwe buggy

Onze week zit er bijna weer op, dus weer een nieuw weekoverzicht voor jullie.

Nieuwe bank
We hebben een nieuwe bank! We vinden hem zelf erg mooi en hij zit heerlijk, echt fijn om weer op een bank te kunnen zitten na een lange dag. Het is een driezitsbank is van zwart leer. Ik kan 'm natuurlijk nog verder gaan beschrijven, maar ik maak het mezelf even makkelijk en voeg een foto toe.


Ik moet nog op jacht naar wat leuke kussens, maar dat nog wel. Daar was afgelopen week geen tijd voor. 

Voor het eerst een boterham
Afgelopen dinsdag was de tweeling zeven maanden. Tijd om te proberen of ze wat meer dan alleen fruit en groente willen. Tegenwoordig maak ik de groentehapjes ook met aardappelen of rijst trouwens, maar met brood waren we nog niet begonnen. Fruit en groente krijgen gepureerd tot een papje in Tripp Trapp Newbornset, brood durf ik alleen niet te geven terwijl ze daarin zitten. Ze liggen toch wat achterover gekanteld en bij echt vast voedsel is dat gevaarlijk. Baby's verslikken zich regelmatig of beginnen te kokhalzen. Het is belangrijk dat ze goed rechtop zitten, zodat ze het zelf kunnen ophoesten. Omdat ik nog niet de Tripp Trapp wil ombouwen naar de gewone kinderstoel in verband met de flesjes die ik ze altijd in die stoelen geef, haalde Timon de goedkope kinderstoelen van IKEA van zolder. Met de verkleiner erbij lukte het ze wel om tien minuten te blijven zitten. 

Foto's inmiddels verwijderd.


Hadassa moest wennen aan de structuur en smaak, maar spuugde het niet gelijk uit. Ook het korstje vond ze interessant en daar proefde ze ook van. 

Foto's inmiddels verwijderd.


Damaris vond het echt heel raar, zo'n stukje brood. Ook het korstje was niet interessant genoeg. Ze vond de kinderstoel daarentegen wel heel erg boeiend, vooral het geluid wat je kan maken als je met je handen op het tafelblad slaat. 

Nieuwe buggy
Sinds vandaag hebben we een nieuwe buggy voor de tweeling. Ik ben er echt ontzettend blij mee. Het was ook heel hard nodig. We hadden tijdens de zwangerschap van de tweeling een duowagen tweedehands gekocht waar we achteraf wel spijt van hadden. Gelijk een tip voor iedereen: ga niet 's avonds als het donker is, zulke dingen als een kinderwagen bekijken en/of kopen. Toen we hem echt in gebruik hadden, viel hij gewoon tegen. Met twee kinderen, dus twee keer zoveel gewicht om te duwen, moet je gewoon een goede, stevige wagen hebben die op rolletjes loopt. En dat deed de onze niet. Als ik alleen met Rebekka, Hadassa en Damaris op stap ga, kost het me gewoon heel veel inspanning en moeite. Rebekka aan een tuigje naast me zien te houden en de tweeling in hun wagen uiteraard. Maar stoepjes op en af gaat echt heel moeizaam doordat de voorste wielen aan ''iets'' vast zitten wat al behoorlijk wat te lijden heeft gehad. Daar zit speling in, waardoor de wielen vaak blokkeren. Het schijnt een probleem te zijn wat vaker voorkomt bij deze kinderwagens. Verder is hij ook gewoon heel zwaar, waardoor het echt moeite kost om hem iedere keer te corrigeren, want hij zwenkt alle kanten op. Goed, om een lang verhaal kort te maken, we moesten echt wat anders. We wilden geen echte kinderwagen met reiswiegen en zitjes kopen, maar iets compacters. Ook weer geen simpele buggy, daar zijn ze weer te jong voor. Dus hebben we een soort tussenweg gevonden gelukkig. We hebben hem wel nieuw gekocht, meestal probeer ik zulke dingen tweedehands te kopen, maar omdat ze nog jong zijn en we hopelijk nog wel een paar jaar vooruit moeten met die buggy, wilde ik er zeker van zijn dat nu gewoon echt wat goeds kochten en gingen we dus voor nieuw. 

IWij hadden een fijne week, ik hoop jij ook. Wens jou een heel goed weekend!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen