Een nieuwe weegschaal

Soms is er niets mis met lekker ouderwets. Laat me uitleggen waarom.

Tegenwoordig zijn de meeste weegschalen natuurlijk digitaal. Dus kan je tot 100 gram nauwkeurig zien wat je weegt. Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik beschik niet over enorm veel discipline en in tijden als deze waarin ik kilo's kwijt probeer te raken, resulteert dat erin dat ik meerdere keren op een ochtend op de weegschaal sta, in plaats van de aanbevolen één keer per week.
En dat gaat dan zo: voor het plassen, na het plassen. Resultaat valt tegen. Nog een klein beetje plassen met heel veel moeite. Whoehoe, weer een onsje minder. Oftewel, de weegschaal geeft teveel informatie. Hij is te nauwkeurig eigenlijk. Goed, nu ligt dit meer aan mij dan aan de weegschaal, want die doet natuurlijk alleen maar zijn werk. Alleen deed hij de laatste weken een beetje vreemd.

En dan ook echt heel vreemd, want ik woog ineens veel meer, af en toe. Terwijl ik echt goed aan de lijn doe. Ik heb het idee dat hij reageert op andere apparaten. Laatst woog ik op een ochtend ineens 2 kilo meer dan een paar dagen daarvoor. Erg balen. Ik kon mijn ogen eigenlijk ook niet geloven. Toen ik me aangekleed had, ging ik er nog een keer opstaan. In de verwachting dat ik een dramatisch hoog getal zou zien staan, want ik had toen immers kleding aan. Maar niets was minder waar. Ik woog 1,5 kilo minder dan een halfuur eerder. Heel apart. En zulke momenten waren er de afgelopen weken wel meer. Dus heb ik een nieuwe weegschaal besteld. Ik besloot te gaan voor een ouderwetse analoge weegschaal. Waarop ik niet tot 100 gram nauwkeurig kan zien wat ik weeg.

Gisteren kwam hij binnen, ik zal eerst even een foto toevoegen.


Jammer dat ik geen foto heb gemaakt toen ik er opstond hè?

Uiteraard probeerde ik hem gelijk uit, maar wat ik zag, was niet heel bevredigend. Niet gek eigenlijk. Het was midden op de dag en kleren aan en zo. Vanmorgen deed ik een nieuwe poging en volgens mij is deze weegschaal te vertrouwen hoor. Ik probeerde hem op verschillende ondergronden en ook liet ik er wat tijd tussen, maar ik nam geen grote schommelingen waar. Ben dus helemaal blij, hij mag blijven. :-)

Heb jij ook zo'n lekker ouderwetse weegschaal? Of toch een digitale? 

1 opmerking:

  1. Wij hebben een digitale weegschaal en zolang die het doet vind ik het prima. Het is wel belangrijk dat je m altijd op dezelfde plek neerzet en erop let dat hij niet schuin staat, richting een putje ofzo.

    BeantwoordenVerwijderen