Leuke uitspraken en momenten - deel 2

Ik heb weer een verzameling uitspraken van Rebekka, ik vind ze zelf weer leuk en vooral, heerlijk wijs.

Stil maar Maris, is niets aan de hand, papa komt zo weer, papa werken!
Zo lief. Rebekka troost Damaris tijdens het huilen.

Mama, even weg, ik moet even drinken.
Ik had Rebekka een koekje en drinken gegeven. Ze zei me dat ik maar even weg moest gaan, want ze ging drinken. Ik was nieuwsgierig waarom ik weg moest en ging dus, maar ik wilde natuurlijk wel weten wat ze ging doen. Vanuit het keukenraam kan ik de kamer inkijken. Ik zag al snel wat het was, ze ging lekker smeren met het rietje en het drinken op de tafel. Mag natuurlijk nooit van mij. Wel slim bedacht om mij dan gewoon weg te sturen. Trappen we alleen niet meer in!

Is een heel goed idee.
Ik stelde voor om te gaan kleien. Dat was een heel goed idee. Zo grappig, dit is echt een uitspraak die ze niet van zichzelf heeft.

Ga maar even naar de keuken, ikke doet dat wel.
Ik was boven de was aan het ophangen en Rebekka wilde me graag helpen. Dus moest ik maar naar de keuken gaan en zou zij het afmaken. Ik ben toch maar gebleven, ze heeft de techniek nog niet helemaal onder de knie. ;-)

Ik ga even in de spiegel kijken, ja? Zo terug!
Ik had haar haren geborsteld en er een knipje in gedaan. Soms, als we het op ons gemak doen, kijken we even in de spiegel nadat we de haren hebben gedaan. En dit keer zou ze het zelf wel even regelen.

Mondje vindt niet lekker hoor!
Rebekka eet soms erg slecht en dan probeer ik haar wel eens over te halen op verschillende manieren. Helaas, geen succes die keer, want het mondje vond het echt niet lekker hoor.

De lip wil een koekje.
Ook zo'n leuke peuter-actie. Ze mocht van mij geen koekje. Dus probeerde ze me op deze manier zo ver te krijgen dat ik dat koekje ging geven. Helaas voor haar gebeurde dat niet.

Heb jij nog een leuke actie beleefd met je peuter? Of een wijze uitspraak die je in de reacties wilt delen? Ik hoor het graag.

2 opmerkingen:

  1. Peuters zijn hilarisch he. Ik moest er ook altijd zo om lachen! Ik heb een privéblog bijgehouden voor allebei mijn kinderen met hun leukste uitspraken. Als ik daarop terug lees, lach ik me rot.

    Hierbij een paar van de mooiste:

    "Als er brand is, moet de brandweer snel rennen hè!" zegt mijn zoon (3). "Ja", beaam ik. "Waarom eigenlijk?" vraag ik hem. Dat is een domme vraag, hoor ik aan de toon van zijn stem: "ja, anders is de brand alweer weg natuurlijk! Dan kunnen ze niet meer blussen!"

    "Liefje", zegt mama, "zeg eens eerlijk..." Ze wil haar zin vervolgen, maar zoon is haar voor. "Eerlijk" klinkt het droog.

    En mijn dochter op vierjarige leeftijd:
    "Mama, ik zie een hele blote boom! Die boom heeft helemaal geen blaadjes meer!"

    "Hee schatje, heb je je broek al helemaal aan?" "Ja, kijk maar, m'n knoop zit al op slot."

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel leuk! Haha, die over de brandweer is echt geniaal!

      Verwijderen