Mijn favoriete apps

Ik ben echt heel blij dat er zoiets als smartphones en apps bestaan. Natuurlijk had ik ook vast wel een fijn leven gehad als die dingen niet waren uitgevonden, maar nu ze bestaan, maak ik er graag gebruik van.

Appie
Wij gaan eens per week naar de Albert Heijn. De app van de Albert Heijn, Appie, is echt heel fijn. Je kunt daar zien wat er in de (persoonlijke) bonus is, welke producten je al eerder hebt gekocht. Je kunt lijstjes maken en die mailen naar je man (jullie snappen gelijk waarom ik fan ben!). Die lijstjes worden zelfs al gesorteerd op looproute van de winkel waar je heen gaat, als je dat wilt. Ik vind het ook echt heel handig dat ik mijn eerdere aankopen kan zien. Die loop ik altijd langs aan het einde en meestal ben ik dan wel wat vergeten. Ik kan me indenken dat er mensen zijn voor wie dat alleen maar verleidelijk is en dan geneigd zijn om weer die reep chocolade aan het lijstje toe te voegen, maar bij mij is dat niet het geval. Ik vergeet vaak brood, fruit of yoghurt. Echt serieus, iedere week kom ik wel één van die producten tegen tussen mijn aankopen en kom ik erachter dat ik die vergeten was.

Geef je lichaam water
Deze app is heel handig om te installeren als je meer water wilt gaan drinken. Op basis van je gewicht geeft hij aan hoeveel vocht je nodig hebt. Vervolgens kun je aangeven wat je hebt gedronken en wordt je voortgang bijgehouden. Als je achter loopt, krijg je reminders. Die kan je overigens ook uitschakelen. Ik moet eerlijk zeggen dat die reminders heel irritant zijn. Maar dat is eigenlijk erg positief. Want door te drinken en dat in te vullen, gaat die melding weer weg. De hoeveelheid die ik moet drinken op basis van mijn gewicht vind ik wel erg veel, bijna 2,5 liter. Dus ik kom er meestal niet aan, gemiddeld drink ik nu 1,5 liter per dag. Dat is al wel veel meer dan het was, dus ik ben blij.

AlleFolders
Wij hebben een sticker op de brievenbus, zo krijgen we geen folders. Toch wil ik wel van een paar winkels de aanbiedingen checken, dus heb ik daar een app voor. De winkels staan gecategoriseerd, heel handig. Zo ga ik eerst de supermarkten langs en later de drogisterijen. En de rest laat ik zitten, dan kan het me ook niet verleiden. ;-)

Cozi
Als ik één van deze vijf tot winnaar moet uitroepen, dan zou het Cozi zijn. Zo enorm handig en fijn in gebruik. Cozi is een app die je kunt gebruiken als gedeelde digitale agenda, maar je kunt er ook boodschappen- en takenlijstjes in zetten. Timon en ik hadden aan het begin van ons huwelijk vaak irritaties rondom het maken van afspraken. We gebruikten samen mijn papieren agenda, maar die lag thuis als hij hem op zijn werk nodig had bijvoorbeeld. Dus dat zorgde voor dubbele afspraken, heel irritant. Nu hebben we Cozi, al meer dan een jaar. In Cozi kan ik afspraken maken voor mij of voor Timon, voor ons samen, voor één van de kinderen, alle combinaties zijn mogelijk. Reminders kunnen worden ingesteld en afspraken kunnen automatisch herhaald worden. Dat laatste is erg handig om te gebruiken voor bijvoorbeeld het overnemen van de afvalkalender, we krijgen nu bijvoorbeeld op dinsdagavond (12 uur voor de 'afspraak' zelf) de melding dat op woensdag de groene container wordt geleegd.

Ik heb in deze blog Facebook en WhatsApp niet genoemd, maar dat vond ik wel voor zich spreken.


Was jij al bekend met deze apps? Wat zijn jouw favorieten?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen