Doelen om in 2017 te behalen - update 2

Eind december schreef ik een blog over welke doelen ik wilde behalen in 2017. Ergens in februari schreef ik een update, die kan je hier vinden. Niet alles verliep even goed, zoals je toen kon lezen. Toch wilde ik een nieuwe poging doen met diezelfde doelen en gelukkig heb ik nu beter nieuws!

1. Boeken lezen
Ik heb het afgelopen jaar zo'n 12 boeken gelezen, denk ik. Komend jaar wil ik er echt meer gaan lezen. Ik vind lezen heerlijk om te doen, maar ik neem er vaak geen tijd voor. Als ik eenmaal naar de bibliotheek ben geweest en ze in huis heb, lees ik ze wel hoor. Maar voordat ik de tijd neem om naar de bieb te gaan...

Was ik in februari nog geen één keer naar de bibliotheek geweest, ben ik nu één keer geweest, nog maar kort geleden. Dat betekent dat ik boeken heb die simpelweg binnen drie weken weer terug moeten naar de bibliotheek, dus moet ik binnenkort weer. En als ik dan weer boeken heb, blijft het een cirkeltje hè. Wel fijn weer, lekker lezen!

2. Kilo's afvallen
In 2017 ga ik echt weer even m'n schouders er onder zetten en hopelijk wat gewicht verliezen. Ik weet dat ik het kan als ik echt de knop omdraai, voor de bevalling was ik immers goed op weg. Als stok achter de deur beloof ik jullie dat ik in februari of maart een update plaats over de voortgang van dit doel.

Tot een week of drie terug, bleef dit een beetje kwakkelen, paar dagen goed, paar dagen slecht en er ging niet echt veel van m'n gewicht af. Maar sinds die drie weken geleden gaat het gelukkig echt goed en is de knop om. Ik weet niet precies hoeveel ik ben afgevallen, deed een beetje aan struisvogelpolitiek, alleen wegen na een paar heel goede dagen en zo, maar als ik kijk naar het hoogste gewicht wat ik heb ingevuld in de app, ben ik nu ongeveer 5 kilo kwijt. Dus het gaat lekker! 


3. Kleding kopen
Door het minimaliseren en ontspullen heb ik veel kleding weg gedaan. Dingen die niet lekker zaten of niet mooi stonden en ook alles wat ik al seizoenen niet had gedragen, is de kast uit. De kleding die er nu hangt, draag ik ook echt allemaal. Ik merk alleen dat sommige jurkjes zo langzamerhand wat gaan slijten en minder mooi worden. Tijd om wat dingen te vervangen dus.

Waar ik in februari vertelde dat ik toen wat leuke kleding had gekregen, voornamelijk vestjes, en nog wel wat nieuwe jurken nodig had, heb ik in maart daad bij woord gevoegd en wat leuke nieuwe dingen gekocht. Van de zomer als ik hopelijk nog wat meer gewicht kwijt ben, weer even verder kijken. Voor nu koop ik even niets meer, ik heb weer even genoeg en vind het ook zonde als het straks allemaal te groot is.

4. Meer foto's maken
Ik maak regelmatig foto's van de kinderen en Timon, maar ik heb amper foto's van mezelf, dat ik met de kinderen speel, ze badder of boekjes voorlees bijvoorbeeld. Lijkt me toch wel leuk om te hebben voor later, dus meer foto's van mezelf laten maken in 2017.

Tja, lang verhaal kort gemaakt, dit wordt niet echt wat geloof ik. Foto's van mij met de kinderen moeten toch echt door een ander gemaakt worden, dus lastig om dit doel zelf te behalen. ;-)

5. Vaker wandelen
Wij wandelen echt amper. Als we het doen, vinden we het heerlijk en dat zeggen we dan ook tegen elkaar, maar toch, de stap om de kinderen in hun jassen te sjorren en de wagens klaar te zetten, nemen we niet vaak.

Ook hier gaat het echt heel goed mee. We wandelen minstens twee keer per week een rondje van 5 kilometer, dus het gaat goed. Erg leuk ook om te doen. Zeker met mooi weer, maar we gaan ook gerust als het regent. 

Zoals je leest, het gaat dus eigenlijk wel prima. Ik ga hier dus ook niet nog een update over schrijven, dat wordt een beetje saai. En opschepperig. :-) Maar ik ga wel binnenkort een stukje schrijven over het lijnen en afvallen. Wat ik doe, wat ik eet, misschien wel hoeveel ik weeg (aah, nu al eng!) en waar ik naar streef.

Hoe gaat het met de doelen die jij had gesteld voor dit jaar?

4 opmerkingen:

  1. Alsof ik over mijzelf lees.....
    Mijn doel was inderdaad ook meer lezen, 12 in totaal. Inmiddels zit ik op 7. Ik ben erg geïnspireerd geraakt op de Facebook groep 'samen lezen is leuker'. Ik ben vriendjes met Isa Maron van de Noordzeemoorden. Wauw, wat spannend. Ook lid geworden van Bookchoice en ik lees weer heerlijk op m'n e-reader. Lidmaatschap bibliotheek opgezegd omdat daar alleen maar oude e-books beschikbaar zijn. Ik heb nog wel wat titels voor je...
    Afvallen, nog zo eentje. Ik word er soms wel depri van, die stomme weegschaal. Ik zit in de overgang en daar kom je al alleen van lucht inademen aan. En m'n hormonen sturen mij vaak genoeg op pad...maar ja, van 50 euro in de week, zaten er dit keer geen koekjes en snoepjes bij. Dus alleen maar goed. Foto's maken van jezelf, die is leuk! Ben ik geen ster in, ik kom er dan heel onvoordelig op te staan....
    Het begint lekker weer te worden voor te wandelen, die komt heus wel goed. Ik wilde ook een blog schrijven, nu, daar ben ik mee gestart. een blog met informatie maar ook met gevoel. Dat gaat me lukken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat grappig dat jij met precies dezelfde dingen bezig bent.
      En inderdaad, besparen en lijnen gaat wel samen op als je de juiste keuzes maakt. Geld wat opgaat aan snaaien, spaar je zo mooi uit.

      Verwijderen
  2. Klinkt goed Willeke! Ik wil ook meer lezen, maar breng ze soms ook ongelezen terug :(... Helaas, nog geen vaatjes tijd bij de super gespot ;)...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik doe niet aan goede voornemens. Ik vind ze stomvervelend. Maar ik vind het wel leuk om te lezen hoe met de jouwe gaat : )

    Fijn dat het goed verloopt!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen