Ik word er blij van - Plastic boxkleden

In deze serie vertel ik over een product rondom het huishouden of moederschap en leg uit waarom ik er zo blij mee ben. Dit kan echt van alles zijn. Deze week is het de beurt aan de plastic boxkleden.

Hadassa en Damaris spugen nog steeds regelmatig. Ik kan me niet herinneren dat Rebekka op deze leeftijd of zelfs toen ze nog jonger was zoveel heeft gespuugd, maar omdat ze er geen last van hebben en verder goed in hun vel zitten, maak ik me er geen zorgen om. Ik ben er dus nooit mee naar de dokter geweest, dus geen idee of dit is wat ze men reflux noemt.

Hoe dan ook, ondanks dat ze het prima doen, is het toch wel erg vervelend. Shirtjes en broekjes verschonen we met regelmaat. Vaak krijgen ze minimaal één keer een schoon shirt aan op een dag. Zo'n shirtje wassen gaat nog wel, gewoon bij de grote hoop. Maar dan die boxkleden. Dat is een heel ander verhaal. Één boxkleed is een halve trommel. En toen ik op een gegeven moment, zeker toen ze vast voedsel gingen eten, iedere dag een boxkleed in de was moest doen, was ik er wel klaar mee.

Ineens kon ik me toen herinneren dat er ook zoiets bestond als boxkleden met zo'n laagje die afneembaar is. Even Googlen en ik vond het. Plastic boxkleden. Ze hebben dus één groot voordeel wat voor mij tegen alle nadelen opweegt: je veegt alles zo weg. En dat is fijn!

Helaas zijn ze niet perfect, dit zijn de nadelen:
* Het voelt kouder, gelukkig zijn onze baby's allang geen tere poppetjes meer en merk ik nooit dat ze daar last van hebben.
* Spuug en kwijl trekt niet in, als je er dus niet op tijd bij bent of het niet door hebt, rollebolt je baby in zijn eigen spuug. Gelukkig kan je baby's ondanks dat ze niet van plastic zijn, ook gewoon afnemen met een doekje.
* Het is van plastic en dus niet textiel. Dit zal misschien voor sommige mensen een echte no-go zijn, ik neem het nu even voor lief.

Verder zijn ze gelukkig helemaal niet duur en er is genoeg keuze in. Wij hebben één met een printje.


Goed, even alles bij elkaar genomen. Ik kan me voorstellen dat zo'n boxkleed niet echt een must is als je een baby hebt die niet veel spuugt, maar met een baby met reflux kan ik hem echt aanraden, want waarschijnlijk was je dan al zoveel dat je die dikke boxkleden als kiespijn kunt missen.

Ga jij voor textiel of plastic voor je boxkleed?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen