Ik word er blij van - Raamdoeken

In deze serie vertel ik over iets rondom het huishouden of moederschap en leg uit waarom ik er zo blij mee ben. Dit kan echt van alles zijn. Deze week is het de beurt aan mijn raamdoeken. 

Ik weet eigenlijk niet zeker of ze wel echt raamdoeken heten, maar het zijn speciale doeken waarmee je je ramen wast. Dus ik noem ze raamdoeken. Ze zijn van het merk Jemako. Nu ben ik verder geen enorme fan van ze eigenlijk, hun producten vind ik duur en het goedkopere alternatief functioneert net zo goed, geloof ik, maar deze doeken vind ik wel heel erg fijn. 


Wat is het precies?

Het zijn twee doeken, beiden hebben ze hun eigen structuur. De ene gebruik je om je ramen mee nat te maken en te wassen, zonder sop. De ander vouw je op en daarmee wrijf je je ramen droog. Dat zorgt bij mij voor een perfect resultaat. Geen strepen, zo fijn! En het werkt gewoon heel makkelijk. Je kunt met deze doeken dus ook heel makkelijk een paar vieze vingerafdrukken van je ruit verwijderen. Verder zijn ze ideaal voor spiegels. 



Mijn ervaringen zijn dus positief met deze raamdoeken van Jemako. 


Ik zat trouwens wel erg te twijfelen over deze post. Want het lijkt 1. of ik reclame wil maken en 2. het is wel erg burgerlijk en truttig om te bloggen over ramen wassen, maar goed, die ramen moeten gewoon echt af en toe gedaan worden als je nou eenmaal op jezelf woont en dan is het fijn om daar fijne producten voor te hebben. 



Waren jullie al bekend met deze doeken? Wat zijn je ervaringen? 

7 opmerkingen:

  1. Leuk dat je weer blogt, heb je gemist de afgelopen dagen!
    Ja, ik heb ze ook en gebruik ze altijd! Voor spiegels, glazen kastdeurtjes, douchescherm, en natuurlijk voor de ramen. Enige nadeel... ik heb maar 1 paar ;-)
    In de zomer niet erg, dan leg ik de droogdoek even in de zon en ga ik weer verder. Als de droogdoek nat is, is het effect een stuk minder.
    Als de ramen erg vies zijn, doe ik ze wel even met een sopje voor (plus de kozijnen).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ik ben er nog gewoon hoor. Maar soms mis je leuke onderwerpen om over te bloggen of kan je de tijd niet vinden.

      Dat herken ik wel. Daarom doe ik tegenwoordig niet meer alle ramen tegelijk, maar gewoon stap voor stap. Nog een paar of eigenlijk, alleen een tweede droogdoek zou wel handig zijn hè. Het ligt er inderdaad aan hoe vies ze zijn, maar ik doe ze ook wel eens eerst even met een gewoon sopje.

      Verwijderen
  2. Ik heb inmiddels een 2e set gekocht, ik vind ze fijn, maar gebruik ze overal voor ;)... Ik vind de rest van de schoonmaakmiddelen echt onzin. 'Badkamerspiegelspray', 'badkamerzijwandtegelpoetsmiddel', 'badkamervloertegelschoonmaakprutje', enz. Vreselijk, kzou er een voorraadkast mee kunnen vullen, niet aan mij besteed. Ik ben juist schoonmaakmiddelen aan het minderen en zal blij zijn als het kastje wat leger is. Ik wil niet meer zoveel soorten, blehhh ;)...

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha! Ze lijken inderdaad echt overal wat voor te hebben, ik doe daar verder niets mee. Schoonmaakazijn en toiletreiniger is het enige wat we nog hebben voor normale schoonmaak. Heb nog wel een paar HG bussen voor echt extreme dingen. Niet zo verantwoord, maar werkt als een tierelier. ;-)

      Jij ook fijn weekend!

      Verwijderen
  3. Ik heb ze ook, vandaag nog gebruikt! Ik heb 2 setjes van jemako en 1 van de markt. Deze hangt altijd in de douche. Ideaal zijn ze! Ramen zemen is niet truttig hoor, er zijn zelfs bedrijven voor 😂

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb doekjes van ecoweert. Daarvan heb ik er maar 1 nodig voor streeploos schoon, gewoon nat afnemen en het droogt op zonder druppels of strepen. Maak ik ook altijd flink reclame voor in mijn omgeving, maar gewoon omdat ze zo fijn zijn ik heb geen aandelen ofzo ;)

    BeantwoordenVerwijderen