Leuke uitspraken en momenten - deel 3

Ik heb alweer een aardig lijstje met leuke uitspraken en momenten van Rebekka, vandaag deel 3.

Grote jongen!
Ik vermoed dat Rebekka de afgelopen tijd dit ergens opgevangen heeft, misschien wel op de peuterspeelzaal. Ons huis werd geschilderd tijdens deze uitspraak, een van de schilders kreeg dit complimentje nadat hij de steiger op zijn plaats terugzette. Steek die maar in je zak! ;-)

Oké ik snap het, vlees... En appelmoes!
Rebekka is tegenwoordig erg kieskeuring bij het avondeten. Groente weigert ze, aardappels is b-keus, vlees is het helemaal. Ik zeg bij ongeveer iedere hap die ze neemt dat ze bijvoorbeeld eerst een boontje moet prikken, dan een stukje aardappel en dan vlees, dat klinkt ongeveer zo: Eerst een boontje, dan aardappel en dan vlees. Natuurlijk doet ze dit niet, maar ik blijf uiteraard proberen. Op een gegeven moment hoorde ik dus: Oké, ik snap het. Vlees.. en appelmoes!

Mond wil geen boontjes.
Iedere maaltijd vertel ik dus dat Rebekka echt groente moet eten, vaak zonder succes. Ook dit keer weer, ik kreeg te horen dat het mondje geen boontjes wil.

Afgesproken!
Zo leuk om dit heerlijk wijs uit de mond van een peuter te horen rollen. Ik zei haar dat we ergens heen gingen en dit was dus haar antwoord. Ik zou er niet meer onderuit komen, als ik dat zou willen. ;-)

Tuurlijk!
Toen ik haar vertelde dat we naar de peuterspeelzaal gingen, reageerde ze met: Tuurlijk! Blijkbaar weet mevrouwtje alles al.

Kijk, gijsbeer.
Ik kon mijn lachen echt niet inhouden toen ik haar dit hoorde zeggen met de ijsbeer van Duplo in haar hand.

Hé, stofzuiger.
Afgelopen maandag ging het luchtalarm af. Rebekka kent dat natuurlijk niet en ze noemt het een stofzuiger.

Hebben jij nog leuke dingen meegemaakt met je kind(eren)?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen