Mijn ervaring met zelfgemaakte deodorant

Ik schreef het al eerder, maar een paar weken terug maakte ik zelf deodorant. Dat deed ik vooral omdat ik toch niet echt tevreden was over de deo's die ik tot dan toe gebruikte, dus ik had niets te verliezen. Zelf deodorant maken klinkt trouwens best ingewikkeld misschien, maar het is echt heel simpel. Er zijn meerdere recepten te vinden, ik gebruikte deze, dus drie delen kokosolie, twee delen baking soda en één deel maïzena en de olie voor een lekker geurtje liet ik gewoon zitten, maar de groene meisjes gebruiken weer andere verhoudingen. Denk dat dat een kwestie is van testen en dat het verder ook sowieso niet zo heel veel uitmaakt. Je smelt de kokosolie, maar je moet het niet laten koken, dan de baking soda en maïzena erbij, stopt het in een potje en dan kan je iedere ochtend wat onder je armen smeren.

En hoe bevalt het?
Ik ben tevreden! Het ruikt vaag naar kokos, dat vind ik zelf lekker. Het is even testen welk potje handig is, ik zou zeggen, kies een breed en ondiep potje. Ik gebruik zelf een lepeltje waarmee ik er wat uit schraap en smeer het met mijn vingers onder m'n oksels. De kokosolie wordt zacht bij lichaamstemperatuur, maar is dus hard in het potje, al is dat vast anders als het eens goed warm is van de zomer.
En verder, zweten en geurtjes zijn niet compleet verdwenen, maar wel beduidend minder. Dus naast dat deze deo natuurlijker is, ook een beter resultaat. Dat betekent voor mij dat dit een blijvertje is. 


Lijkt het je wat, zelfgemaakte deodorant? 

9 opmerkingen:

  1. Misschien moet ik dit toch maar eens gaan proberen inderdaad. Het ziet er wel heel makkelijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is ook makkelijk! Gewoon doen, zou ik zeggen. :-)

      Verwijderen
  2. Vandaag voor het eerst geprobeerd. En het werkt erg goed. Mn kleding ruikt niet meer naar zweet en mn oksels ook vrijwel niet. Top!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik gebruik bijna nooit deo ;)... Een keer als ik wegga ofzo. Parfum idem... Die van jou ziet er mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alleen maar fijn toch, als je het niet nodig hebt.
      Parfum doe ik ook alleen in de weekenden en verjaardagen en zo. Anders is het flesje zo snel leeg, niet consuminderig en bespaarderig hè. ;-)

      Verwijderen
  4. Ik maak het niet zelf maar koop ze bij We love the planet. Ben idd benieuwd wat er gebeurt bij 35 te in de zomer....😜.
    Lavendel is wel een heerlijke geur onder je oksels. Een laag rond doosje met deksel is het makkelijkst. Leuk dat je het zelf maakt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ken dat merk eigenlijk niet. Ik ken sowieso heel weinig natuurlijke merken van verzorgingsproducten. Kom niet veel verder dan Weleda, geloof ik. Tijd om me eens in te gaan verdiepen!

      Verwijderen
  5. Werkt heel goed gebruik een andere verhouding1:1:1, al jaren, nooit geen zweetgeurtjes meer! Ben er heel tevreden over.

    BeantwoordenVerwijderen