Week 13 - Potje geïntroduceerd, de kapper en het weekbudget

Er is weer een week voorbij, dat betekent een nieuw weekoverzicht. Hier kan je lezen wat wij deze week beleefd hebben.

Het potje geïntroduceerd
Rebekka is nu 2,5 jaar en dinsdag dacht ik te merken dat ze wel klaar was om zindelijk te gaan worden. We rommelden 1,5 dag aan, maar het ging steeds slechter en ze kreeg duidelijk steeds meer aversie tegen het potje, dus toen ze hem woensdag resoluut maar wel flink in tranen opruimde, besloot ik een stapje terug te doen. De stickers en de beloningskaart laat ik samen met het potje in zicht staan, maar verder laat ik het zelf voorlopig met rust. Ik merk wel dat ze er nog veel mee bezig is, alle knuffels moesten op het potje, de pop moest er ook zelfs voor naar beneden komen.


Beloningskaart

Rebekka ging naar de kapper
Vorige zomer is Rebekka een keertje naar de kapper geweest. Haar haar groeit niet super snel, dus ik vond het heel lang niet nodig om weer te gaan. Maar laatst zag ik dat het model er wel een beetje uit was gegroeid en ze kreeg een beetje een matje in haar nek, zeg maar. Niet echt wat ik voor ogen had met m'n lieve kind. 
Gelukkig bestaan er kappers! Rebekka werd gehuld in een mooie roze cape geknipt en heeft nu een schattige boblijn. Linksvoor zit een flinke kruin, maar nu het mooi geknipt is, valt het haar minder voor haar ogen, merk ik. 

Het weekbudget
Ik merk dat we afgelopen tijd meer uit zijn gaan geven aan boodschappen. Aan de wekelijkse boodschappen waren we meer geld kwijt, maar ook ging ik vaker tussendoor, wat we voorheen nooit deden. Iets halen voor visite, extra fruit of een goede aanbieding voor wasmiddel bij een andere supermarkt dan de AH. En dat tikt ook lekker aan. Dus wil ik toch weer een weekbudget invoeren. Aan de ene kant vind ik weekbudgetten fijn, want je koopt daardoor alleen wat je nodig hebt. Aan de andere kant vind ik het irritant, want flink inslaan met aanbiedingen is dan wel eens lastig. Toch ga ik het weer doen, ik denk dat we het even nodig hebben. 
Voordat de tweeling met ons mee ging eten, hadden we een budget van 60 euro. Nu eten zij veel fruit en is Rebekka ook wel meer gaan eten. Dus ik zet het budget nu op 75 euro per week. Dit is wel inclusief de koopzegels. Dat betekent dat ik aan boodschappen maximaal iets van 68 euro kan uitgeven, wil ik de koopzegels ook nog kunnen betalen. 
Dit bedrag is wel exclusief luiers en verzorgingsartikelen. Die kopen we meestal ergens anders, maar bij een scherpe aanbieding koop ik ze ook wel bij de supermarkt, maar dan trekken we dat bedrag er wel even af. Het is wel inclusief wc-papier en schoonmaakmiddelen. 
Deze week gaven we bij de AH € 52,83 aan de wekelijkse boodschappen uit. Daarnaast gingen we voor een speciale aanbieding eerder deze week naar de Plus en gaven daar €17,89 uit. Ook gaven we € 1,10 bij de Dirk uit (dit was meer, maar we hadden nog een statiegeldbon). Dat betekent dat we met € 71,82 netjes binnen ons budget zijn gebleven. 
Ik zal er nog eens een echte volledige blog besteden aan dat weekbudget. Met ook een weekmenu en een lijstje en zo. 

Hoe was jouw week? Wens je een heel fijn weekend!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen