Week 14 - Home Start, Oriflame en consultatiebureau

Er is weer een week voorbij, dat betekent een nieuw weekoverzicht. Hier kan je lezen wat wij deze week beleefd hebben.

Home Start 
Hebben jullie wel eens gehoord van Home Start? Dat is een organisatie die vrijwilligers en gezinnen die hulp nodig hebben, koppelen aan elkaar. Ik heb daar gebruik van gemaakt na de geboorte van de tweeling. We kregen wel van veel mensen hulp aangeboden, maar ik vond het nog wel eens lastig gebruik van te maken en toen ik er een paar week na de geboorte helemaal doorheen zat, kwam Home Start op mijn pad. Ik kreeg echt een ontzettend lieve vrijwilliger toegewezen die iedere week langs kwam en dan gingen we vaak samen wandelen, wat ik dus nooit deed als ik alleen was, want Rebekka was nog te klein om zelf te wandelen en een buggy én kinderwagen duwen tegelijk lukte me uiteraard niet. Het was altijd heel erg gezellig en ik vond het super fijn dat ze er was. Na een paar maanden had ik alle vertrouwen dat het me wel ging lukken allemaal en hebben we afscheid genomen. En nu kijk ik terug op een leuke tijd.

Maar nu werd ik laatst gemaild door de coördinator die ons gekoppeld had. Of ik mee wilde werken aan een interview om Home Start te promoten. Prima natuurlijk. Afgelopen dinsdag kwamen ze langs, was erg leuk. Zij vonden het leuk om te zien dat het goed gaat en dat de kinderen alweer zoveel groter zijn geworden en ik vond het erg leuk hen weer te spreken.

Als jij nou ook enorm omhoog zit af en toe en wel een helpende hand kan gebruiken, omdat het gewoon erg veel is wat je allemaal op je bordje krijgt, wil ik je echt van harte Home Start aanbevelen. Het is misschien een drempel waar je over moet, maar ik denk dat je er geen spijt van zult krijgen.

Oriflame 
Voor afgelopen donderdagavond had ik een uitnodiging gekregen van iemand om een avond bij te wonen waar je uitleg en advies krijgt over het merk Oriflame, wat make-up en allerlei huidverzorging verkoop. Ik was wat sceptisch, ik weet van iemand dat ze erg tevreden is over de make-up zelf, maar dat het advies niet echt geweldig goed was. Toch leek het me wel leuk om eens met eigen ogen te zien en ik kon toevallig ook nog prima wat nieuwe make-upjes gebruiken, uiteraard, haha.
In de winkel loop ik altijd tegen het probleem aan dat je make-up niet echt kan testen en dat ik dan op goed geluk wat meeneem en thuis blijkt het dan net niet helemaal mijn ding te zijn. Nou, daar had ik donderdagavond helemaal geen last van, alles kon getest worden. Uiteindelijk kocht ik wat dingen, ben zo benieuwd of ik nog steeds zo enthousiast ben als ik het volop ga gebruiken, hopelijk wel.

Oeps, nu ik het zo teruglees, lijkt het wel alsof ik gesponsord wordt om positief te doen. Geloof me, dat is niet het geval hoor. Was het maar zo'n feest dat ik allerlei leuke dingen toegestuurd krijg om te testen en mijn oordeel te geven. ;-)

Consultatiebureau 
Het was weer tijd voor een bezoekje aan het consultatiebureau. De laatste keer was nog in Leerdam en nu gingen we voor het eerst naar Nieuwpoort. Ik was vooral erg benieuwd naar de gewichten. De meisjes wegen beiden 7,3 kg en Damaris is met 68 cm iets langer dan Hadassa, zij is 67 cm. Beiden dus klein, maar fijn. ;-) Verder was alles prima, gewoon zo doorgaan en wat meer vast voedsel aanbieden, zo langzamerhand.

Hoe was jouw week? Wens je een heel fijn weekend!

1 opmerking:

  1. Ik ken Homestart van horen zeggen, en superleuk om zo'n positieve ervaring te lezen. Prachtig dat dit bestaat in Nederland en dat we elkaar op die manier helpen!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen