Week 16 - Paasdagen, de tandarts en een leuke zaterdag

Er is weer een week voorbij, dat betekent een nieuw weekoverzicht. Hier kun je lezen wat wij deze week beleefd hebben.

Paasdagen
Afgelopen weekend was zondag en maandag was het natuurlijk Pasen. Naast dat we dan naar de kerk gaan en herdenken dat Jezus is opgestaan uit de dood, hadden we ook gezellige dagen met familie. We hadden een brunch bij ons thuis en maandag gingen we nadat de kinderen hadden geslapen naar mijn ouders en aten daar met het hele gezin. Daarna snel weer naar huis, ik vind het zelf altijd irritant als we zo lang blijven tot de kinderen echt moe zijn en allemaal in de auto gaan slapen en dan vervolgens thuis veel te wakker zijn en niet meer willen slapen. Gelukkig konden we Rebekka wakker houden en de tweeling sliep ook maar heel even, dus viel het allemaal mee en was het na 21.00 uur heerlijk rustig.

De tandarts
Dinsdag had ik een afspraak bij de tandarts staan en Rebekka ging mee. Ze is nu 2,5 jaar, dus ook haar tandjes moesten gecontroleerd worden. Ik was zelf een klein beetje nerveus, het tanden poetsen is een drama ondanks dat we consequent blijven en ik heb het idee dat ik echt niet goed genoeg kan poetsen om gaatjes te voorkomen. Ook had ik er een hard hoofd in of de tandarts überhaupt wel zou kunnen kijken. Het viel echt enorm mee! Ik trok haar bij me op schoot en ze deed braaf haar mondje open en de tandarts heeft echt goed kunnen kijken en controleren. Het zag er allemaal goed uit en na afloop koos ze een nieuwe tandenborstel uit, roze uiteraard, en kreeg ze tandpasta van Nijntje. Helaas kan zelfs de Nijntje tandpasta Rebekka niet verleiden een minder groot drama van het tandenpoetsen te maken. ;-)

Fijne zaterdag
Vandaag is het zaterdag en zoals jullie dus al hebben gemerkt is mijn weekoverzicht wat later dan normaal. Dat heeft een reden, vandaag kwam een vriendin die ik al heel lang ken langs, zomaar een dagje gezellig samen. We zijn lekker thuis geweest, maar gingen ook samen op pad, winkelen in Dordrecht. Ik kocht echt te leuke dingen en hé, ik ben de beroerdste niet dus zal ze jullie even laten zien.

Leuk spijkerjurkje voor Rebekka. 


Echt te snoezig wat mij betreft, die moest dus mee, we bewaren hem voor een speciale gelegenheid. 


Voor de tweeling kocht ik deze jurkjes.


En ook nog allerlei broekjes, onder andere deze twee.


Rebekka zeurt al tijden om een echte zonnebril. Oké dan, kind. Jij ook een zonnebril. 

Ik kocht dus veel kinderkleding. Normaal gesproken koop ik niet zo veel nieuw, het meeste tweedehands. Ik merk alleen dat ik tegenwoordig lastiger slaag op marktplaats. Ik weet nu veel beter dan bij Rebekka wat handig is en wat niet. De tweeling draagt dezelfde maat in dezelfde seizoenen als Rebekka tot nu toe, heel handig, maar ik had bijvoorbeeld haar eerste zomer heel veel shorts, jumpsuits en dergelijke. Ik kwam er al snel achter dat dat niet echt handig en fijn is voor een kruipende baby. Zelf vind ik een zacht broekje met stretch met een shirtje of longsleeve het fijnst, naast jurkjes met leggings. Dus heb ik dat vandaag gekocht, want wat ik nog had van Rebekka is niet toereikend voor twee baby's.

Hoe was jouw week? Wens je een heel fijn weekend!

1 opmerking:

  1. Wat een leuke jurkjes! Leuk, spontaan zo'n gezellig dagje.

    BeantwoordenVerwijderen