Favorieten op Facebook

Iets meer dan een jaar geleden heb ik mezelf eens van Facebook verwijderd. Ik weet niet meer precies hoe lang ik het zonder heb gedaan, maar ik geef het maar eerlijk toe: na een tijd begon ik het te missen. Het was rustiger zonder, maar ik vond het echt heel jammer om bepaalde pagina's en groepen niet meer te kunnen bekijken. Dus heb ik opnieuw een account aangemaakt, hoewel dat wel een beetje voelde als falen of zo. Ik vind Facebook vooral leuk vanwege de pagina's die ik volg en groepen waar ik lid van ben. Natuurlijk kijk ik op de tijdlijnen van anderen, maar dat is voor mij niet het belangrijkste (meer ;-)). Ik kreeg eerder vaak een wat deprimerend gevoel bij het zien van al die perfecte tijdlijnen van perfecte mensen met perfecte levens en perfecte foto's daarvan, tegenwoordig probeer ik daar wel anders mee om te gaan en vooral in mijn achterhoofd te houden dat mensen negatieve dingen nou eenmaal niet zo snel op Facebook gooien, wat ook wel logisch is en dat het daarom gewoon perfecter lijkt dan het allemaal is.

Zoals ik net al zei, vind ik Facebook vooral leuk om bepaalde pagina's en groepen. Ik ben altijd via anderen bij die pagina's en groepen gekomen, dus nu geef ik ze op mijn beurt weer door aan jullie. ;-)

Pagina's 
Moekekoek 
Moekekoek plaatst meerdere keren (volgens mij) per dag een leuke afbeelding over het moederschap. Het meeste is gewoon heel herkenbaar uit mijn eigen leven en omdat er luchtig over wordt gedaan, word ik er blij van.

What's up je Boterham
What's up je Boterham deelt leuke uitspraken van kinderen, ik kan echt dubbel liggen om bepaalde uitspraken. Heel leuk.

Op Orde - minimaliseren in het gezin
Pagina van een vrouw met een aantal kinderen die goede tips geeft om je huis op orde te houden.

Groepen
Minimaliseren kun je leren
In deze groep neem ik iedere dag wel een kijkje. Er wordt veel geplaatst, het is een actieve groep met veel leden, maar de sfeer is leuk en er is weinig gedoe, dat is nog wel eens anders. Minimaliseren is best een breed begrip en de onderwerpen die voorbij komen in deze groep gaan dan ook verder dan allemaal opruimen.

Meer geld, minder stress - bespaartips
Leuke groep, opgericht door Sjoukje Bakker, zij is blogger bij Meer geld, minder stress en dit is dus de bijbehorende besloten groep. Al veel handige tips hier voorbij zien komen en ook hier is er een leuke sfeer en laten mensen elkaar in hun waarde.

Verder ben ik lid van nog wat andere groepen, maar niet allemaal zijn ze even actief of de sfeer vind ik niet geweldig, dus ik ga laat het even hierbij.

Welke pagina vind jij echt een aanrader en wat is je favoriete groep? Ik hoor het graag!

2 opmerkingen:

  1. De Blije Budgethoek is ook een drukke groep waar leuke tips voorbij komen (met name in de reacties)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die groep ken ik, ben ik ook lid van. Maar valt voor mij in dezelfde hoek als Meer geld minder stress en eerlijk gezegd vind ik die laatste dan toch echt leuker. De berichten spreken me meer aan en de sfeer vind ik leuker. :-)

      Verwijderen