Leuke uitspraken en momenten - deel 4

Rebekka heeft weer een aantal leuke uitspraken gedaan. De tuurlijk's en inderdaad's vliegen ons sowieso al om de oren en hier kun je lezen wat ze nog meer voor leuke uitspraken heeft gedaan.

Ik ook zo honger!
Hadassa en Damaris waren jengelig, want ze hadden trek. Ik gaf ze wat te eten en zei daarbij: ''Heb je zo'n honger?'' Rebekka wilde ook wel wat te eten, dus die gaf toen antwoord.

Gaat het wel?
Tegenwoordig vraagt ze regelmatig of het wel gaat. Heel schattig.

Is voor papa tuurlijk.
Zoals ik al zei, het woordje ''tuurlijk'' is populair. Het wordt overal achter geplakt en dat levert leuke uitspraken op.

Dat is lief van Rebekka.
In het kader van als mama mij geen compliment geeft, doe ik het zelf wel.

Blijf maar lekker beneden, ikke zo terug!
Afscheid nemen van het speelgoed, daar moet de tijd voor worden genomen.

Ikke zo moe van hoor.
Rebekka liet een koekje vallen terwijl ze op haar kinderstoel zat. Ze had de verwachting dat ik het wel even op zou rapen, maar ik was bezig en ze kan het prima zelf. Dus toen ze door had dat ze het zelf moest doen en weer terug op de stoel was geklommen, zuchtte ze eens diep en vertelde dat ze er moe van was geworden.

Wat zeg je allemaal?
Hadassa en Damaris kunnen echt heerlijk gillen en brabbelen. En je weet hoe dat gaat, als ouders zit je dan lekker terug te kletsen. Volgens mij zeg ik best vaak al lachend: wat zeg je nou allemaal, wat zeg je nou toch allemaal? (want tegen baby's zeggen we alles dubbel, niet waar?) Hoe dan ook, Rebekka zegt het tegenwoordig ook tegen de tweeling als ze van zich laten horen.

Juf Roos en Gijst
Rebekka keek laatst een filmpje van Juf Roos en Gijs op YouTube. Ze was er nog helemaal vol van en had het de rest van de dag nog over Juf Roos en Gijst. Achter veel woorden wordt ineens een t geplaatst. Zo wil ze graag watert, hoort ze een motort en vliegt er een vliegtuigt in de lucht.

Papa's en mama's
Niet alleen de t wordt zo maar gebruikt, ook heeft Rebekka ineens een heleboel papa's en mama's.

Moet je kijken! Grote luier!
Er stond een hele grote doos van de Kruidvat in de gang te wachten tot ik hem uit zou pakken. Ik had verteld dat er luiers in zaten. Het leuke aan deze leeftijd is dat Rebekka nu goed kan praten, maar ook wel eens wat gekke combinaties maakt. Waarschijnlijk wilde ze me vertellen dat het een grote doos was met luiers, maar het werd een grote luier.

Dat is knap van mama.
Tegenwoordig proberen we Rebekka aan te leren dat ze dingen netjes moet vragen en alsjeblieft en dankjewel moet zeggen. Dat gaat heel erg goed. Zo goed, dat ze er op zit te letten of ik het wel goed doe en dus krijg ik ook complimentjes als ik het zeg.

Heb jij nog een leuke uitspraak van je peuter? Ik lees hem graag in de reacties.

8 opmerkingen:

  1. Leuk he, dit soort dingen! Ik heb de uitspraken van mijn kinderen bijgehouden in een (privé)blog, ook met foto's. Iedere keer als ze iets leuks zeiden, stuurde ik een mailtje daarheen en werd het gepubliceerd. Zo leuk om terug te lezen. Tegenwoordig lees ik er ook graag uit voor, vinden ze prachtig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ik snap dat ze dat leuk vinden, ik ga deze blogjes ook nog eens kopiëren en naar mezelf toe mailen. Ze mogen niet ooit kwijt raken. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig al die uitspraken ;-)
    Hier een meisje van 3 die ook regelmatig leuke uitspraken doet..
    Vanochtend deed ik een deur hard dicht, hoor ik Eva zeggen: 'zo,de boel hoeft niet kapot'

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, grappig om te lezen! Bijdehand meisje denk ik. Hier ook een boekje vol, leuk om terug te lezen. Zo hadden zoon en ik samen de aardappels en wortels gewassen voor het eten. Voor het eten koken mocht hij nog even in bad. Toen ik hem eruit haalde, vroeg ik: wat eten we straks, wat hebben we gewassen. Zoon: billetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oww, kheb hier ook zo'n opschrijfboekje... Hi-la-risch... Vandaag nog: Mam, je moet echt nodig die piano es schoonmaken... Hahahahaha, zo erg ist dus al gesteld hier in huis dat ik door m'n 3-jarige dochter op m'n huishoudelijke plichten gewezen moet worden :P...

    BeantwoordenVerwijderen