Week 18 - Vakantie, zelfgemaakte popcorn en een nieuw projectje

Er is weer een week voorbij, dat betekent een nieuw weekoverzicht. Hier kan je lezen wat wij deze week beleefd hebben.

Vakantie
De afgelopen week was het nog steeds vakantie voor Rebekka. Nu gaat ze nog niet echt naar school, maar wel naar de peuterspeelzaal en dus heeft ze vakantie als de school ook vakantie heeft. Timon heeft geen vakantie en dat betekent dat ik zo aan het einde van deze week wel een beetje uitgedacht ben qua opties om Rebekka te vermaken en stiekem wel weer uitkijk naar een ochtendje peuterspeelzaal. :-)

Zelfgemaakte popcorn
Ik had al een tijd een zak pofmaïs in huis, het kwam er eerst maar niet van daar wat mee te doen, tot vorige week. Toen maakte ik een schaal popcorn, suiker er over en klaar, dacht ik. Hoewel het heerlijk rook, net als in de bios, was ik niet tevreden. De suiker bleef niet plakken en er zaten nog wat harde stukken in de popcorn. Donderdagavond poging 2. Ik had gelezen dat het erg lekker zou zijn om er karamel over te doen. Prima idee, leek me, dat blijft geheid plakken natuurlijk. Zo goed, dat het één grote bonk was geworden. En qua smaak viel het eigenlijk ook heel erg tegen. Ik weet niet precies wat ik verkeerd heb gedaan, maar uiteindelijk heb ik het allemaal maar weggedaan. Wat ook niet echt leuk is, is dat die karamel echt een ellendige zooi creëert in je pannetjes en kommetjes, maar dat kun je positief bekijken: door het schrobben verbrand je misschien wel een deel van de ingenomen calorieën!


Een nieuw projectje
Wij hebben twee vaste kasten hier beneden, en die zien er van binnen echt niet uit. De achterwand is vies en zit vol vlekken en volgens mij schimmel. Het houtwerk waar de planken op rusten is lelijk bruin, dus daar moest wel wat aan gedaan worden. Nu ben ik zelf niet echt heel handig, tenminste, ik heb die eigenschap nog niet ontdekt en bovenal ben ik gewoon echt niet goed in precies te werk gaan. Ik vind het al snel wel best en geloof het wel. Daarnaast ben ik gewoon erg onhandig en slordig, een broodje hagelslag eten kan al uitmonden in een slagveld, dus misschien zou ik me niet moeten bemoeien met klusjes als deze, alleen wil ik het gewoon erg graag gedaan hebben en heeft Timon niet bergen met tijd voor zulke klussen. Dus is er maar één mogelijkheid, het gewoon zelf doen, zo goed mogelijk. Het blijft natuurlijk een kast met een deur ervoor en heel veel spullen op de planken, dus eigenlijk maakt het niet echt heel erg uit als het wat minder mooi is, vind ik dan.
Dus haalde ik de eerste kast helemaal leeg, overal in huis staat nu wat, vreselijk irritant, kwam er vervolgens achter dat dat lelijke bruine houtwerk gewoon los in de kast zelf staat en dus super makkelijk er uit is te halen, wat het verven allemaal nog makkelijker maakt en ging gewoon aan de slag. Aan de lelijke kast zelf kon ik nog niets doen, ik had nog wat spullen nodig en zonder auto is het lastig aan die spullen te komen. Gelukkig kon ik wel vast wat anders doen, ik laat je even wat foto's zien.



Dit moet dus weer fris wit worden. 


Ik weet het, een beetje primitieve manier van alles afdekken en zo. Maar het functioneert allemaal, inclusief die krat bier.
Oh, de foto is halverwege gemaakt, dat houtwerk was dus bruin en moet wit worden.

Ik hoop dat op het moment dat jij dit blogje leest, wij alweer wat verder zijn gekomen (ik schrijf meestal de weekoverzichten niet op zaterdag zelf, al doe ik uiteraard wel alsof ;-)) en dan ga ik je volgende week hopelijk het resultaat laten zien. 

Hoe was jouw week? Wens je een heel fijn weekend!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen