Week 19 - Vaste kasten geverfd en kleertjes uitgezocht

Er is weer een week voorbij, dat betekent een nieuw weekoverzicht. Hier kan je lezen wat wij deze week beleefd hebben.

Vaste kasten geverfd
De twee vaste kasten waar ik vorige week over vertelde, hebben we in de afgelopen week helemaal af gekregen en alles is weer netjes schoongemaakt en ingeruimd. Ik ben blij dat we het gedaan hebben, ondanks dat ik me gruwelijk irriteerde aan alle zooi die het gaf. Spullen uit de kast stonden boven en in de bijkeuken en daar moest ook nog een plekje leeg geruimd worden zodat daar die lelijke houten dingen die de planken dragen konden worden geschilderd. Maar nu is het allemaal klaar en weer opgeruimd en het is heerlijk fris geworden.


Zie je de voorraad broodbeleg? Is wel geslonken ten opzichte van de foto's in een blog een aantal weken terug. Ik zat gisteren in de app van de Albert Heijn te kijken en zag dat ze komende week weer in de aanbieding zijn, dus dat komt goed uit. 
Verder heb ik een aantal planken wat anders ingedeeld, daar ben ik ook erg tevreden over. 

De andere kast hoort bij de woonkamer en daar heb ik nu even geen foto van, maar ook die is er een stuk op vooruit gegaan. 

Kleertjes uitgezocht
Ik heb de kast van Hadassa en Damaris opgeruimd. Maat 68 begon wat krap te zitten en ik heb echt een hekel aan een baby ergens in moeten wurmen, dan sla ik liever een mouwtje om. Dus haalde ik alle kleding maat 68 uit de kast, sorteerde dat op drie stapels: weggooien ivm vlekken en gaten, weggeven en verkopen. Alle maat ligt fris gewassen en gestreken in de kast en dat dragen ze sinds deze week. Zo leuk, wat nieuwe kleding, maar voornamelijk kleding die Rebekka heeft gedragen. Ik heb in deze maat weinig dubbel, wel nog wat dingen die matchen, dus dezelfde broekjes maar dan een roze en een grijze bijvoorbeeld. En verder heel veel enkele stuks die Rebekka heeft gedragen. Veel mensen die ik spreek over het hebben van een tweeling vragen daar ook naar, of ik ze altijd hetzelfde aantrek. Dat doe ik dus niet. Het staat leuk en ik vind het ook leuker dan dat ik het voor de geboorte vond, toen vond ik het echt niet nodig namelijk ;-), maar het is niet heel handig, ze lijken heel veel op elkaar en ik wil gewoon niet de hele tijd twijfelen over wie nu wie is. Er zijn wel verschillen, maar ook heel veel overeenkomsten. ;-) En daarbij, ik heb gewoon nog heel veel goede en leuke kleding van Rebekka die ik niet weg wil doen, dus vandaar dat ze vaak genoeg niet hetzelfde gekleed zijn. 

Hoe was jouw week? Wens je een heel fijn weekend!

4 opmerkingen:

  1. Wow, knap dat je dat verven zelf gedaan hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook begonnen met kleding uitzoeken :)... Nu even uitgesteld tot na de zomervakantie als Christilène naar school is... Ik heb het op de vliering en vind het niet zo handig om steeds weer de trap af te moeten voor vragende/huilende kids ;)...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik herinner me mijn week niet meer zo goed, dus het was waarschijnlijk heel gewoon : )

    vanochtend heb ik heeeel hard in de tuin gewerkt.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen