Week 21 - Longontsteking, naar het Lingebos en genieten in eigen tuin

Er is weer een week voorbij, dat betekent een nieuw weekoverzicht. Hier kan je lezen wat wij deze week beleefd hebben.

Longontsteking
Vorige week vertelde ik al dat mijn jongste meiden weer eens ziek waren. Ik dacht afgelopen weekend dat het klaar was, maar aan het begin van de week begon met name Hadassa weer te kwakkelen. Afgelopen dinsdagavond en nacht werd ze zieker en begon steeds meer te hoesten en voelde zich duidelijk heel naar. Het was donderdag natuurlijk Hemelvaartsdag en dan kun je dus niet bij je eigen huisarts terecht, dus besloot ik woensdagochtend vroeg gelijk te bellen voor een afspraak die dag. En maar goed ook, het arme kind blijkt een longontsteking te hebben. We kregen een kuur mee en gelukkig knapt ze nu wat op. Hopelijk zijn we dan echt klaar met alle virussen en gaan we een paar maanden zonder griepjes in!

Naar het Lingebos
Afgelopen donderdag was het net als de rest van de week heerlijk weer en daar hebben we heerlijk van genoten, we gingen naar het Lingebos. Dat is een meertje in Gorinchem, Rebekka heeft zich heerlijk vermaakt daar. Timon bleef thuis met de tweeling, ik denk niet dat we de zieke Hadassa daar een plezier mee hadden gedaan.


Genieten in eigen tuin
Ondanks dat ik het heerlijk vind om er op uit te gaan, vind ik het ook heel fijn om gewoon lekker thuis te zijn en met zulk weer uiteraard in de tuin. Dus hebben we deze week wat dingen aangeschaft om nog meer te kunnen genieten. Ik wilde al een tijd ligstoelen voor Timon en mij. Ik vond ze nieuw nog best duur en op marktplaats had ik al eerder gekeken, maar toen vond ik niet echt wat ik zocht of ik vond dat ze er teveel voor vroegen. Afgelopen week deed ik weer een poging en uiteindelijk kocht ik er twee hier in de buurt. Ze hebben wat gebruikerssporen, maar ach, die zou ik zelf ook wel gemaakt hebben uiteindelijk. En de prijs was er ook naar, dus prima.

 

Verder schaften we een parasol aan. Ik ben voorzichtig met de kinderen wat betreft de zon, ik vind het niet prettig om ze de hele dag in de zon te laten spelen ondanks insmeren, liever in de schaduw. Dus toen ik zag dat aan het einde van deze week de parasols in de aanbieding waren bij een winkel waar we toch nog een cadeaubon van hadden liggen, hebben we onze slag geslagen en uiteindelijk moesten we nadat alle kortingen en de waarde van de bon er af waren, nog maar een paar euro betalen, dus dat is leuk!


Kijk, de zonnebloemen zijn uitgekomen en beginnen te groeien. Kan niet wachten tot ze groot zijn!



Hoe was jouw week? Wens je een heel fijn weekend!

2 opmerkingen:

  1. Beterschap met je meiske! Geniet van het mooie weer met je schitterende parasol! Gaat vast goed komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed dat je er snel bij was zeg en dat je medicijnen kreeg voor de longontsteking. Dat soort dingen gebeurt vaak in weekenden en feestdagen inderdaad....

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen