Ik word er blij van - De perfecte (kwijl)slab

In deze serie vertel ik over iets rondom het huishouden of moederschap en leg uit waarom ik er zo blij mee ben. Dit kan echt van alles zijn. Deze keer vertel ik je over waar ik mijn favoriete slabbers heb gevonden.

Sinds Rebekka vast voedsel begon te eten, hebben we slabbetjes in huis. Daarmee begon ook gelijk een grote zoektocht, want zoals met veel dingen in babyland, is de keuze reuze. Met mouwen of zonder mouwen. Met plastic aan de achterkant of juist met fleece. Met klittenband of gewoon strikken. Of helemaal geen sluiting, maar een gat met elastiek.

Die laatste optie hadden we in het begin. Dat leek me enorm handig en ik sloeg dan ook groot in. Al snel kwam ik erachter dat het elastiek uit gaat rekken en dat er dan van alles op het shirtje valt door de te grote halsopening. En dat het een ware kunst is om de slabber na een maaltijd uit te trekken zonder dat je alles juist in het haar smeert. Dus daar was ik al snel klaar mee. Gewone slabbers met een sluiting die je strikt hebben we toen nog een tijd gehad. Die vond ik wel handig qua sluiting, maar de slabbers zelf waren dun en bij het eten van bijvoorbeeld soep of bij het zelf leren drinken, was de slab al snel doorweekt en het shirtje er onder ook nat.

Ongeveer een jaar geleden waren we in de Ikea. Ik kwam toen op de kinderafdeling deze leuke slabbers tegen, ze zijn wat kleiner en hebben een leuk printje. Klittenband sluiting en fleece aan de achterkant.

Even de voor- en nadelen voor jullie op een rijtje.

Voordelen
- Fleece aan de achterkant, dus lekt niet door en dat voorkomt ook huiduitslag in de hals.
- Niet zo groot als een gewone slab, dus ook te gebruiken als kwijlslab. Bij gewone slabbers zie je altijd zo weinig van de leuke kleertjes, dus daarom vind ik het kleine formaat zo fijn.
- Klittenband sluiting, dus hoeft niet over het hoofd.

Nadelen
- Klittenband kan andere kleding kapot maken in de was. Dat los ik op door ze niet te wassen met de bonte was, maar met de witte was met handdoeken en washandjes.

Wat vind jij de perfecte slabber?

3 opmerkingen:

  1. Leuke slabbers! Ik heb die met mouwen, kansloze missie zo'n kleintje voor Jochanan ;)... Haha, hij eet tegenwoordig alleen, mouwen is dus een must ;)...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, deze die jij beschrijft denk ik! Het is inderdaad belangrijk dat de sluiting aan de achterkant zit vind ik. Over het hoofd geeft precies het probleem dat jij beschrijft.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goede tip! Die ga ik even doorgeven aan mn schoonzussen :)

    BeantwoordenVerwijderen