Leuke uitspraken en momenten - deel 5

Ik heb weer een verzameling met peuteruitspraken voor jullie.

Drolboek
Ik weet niet meer wie het was, maar één van de jongste meiden deed iets grappigs. Ik noemde haar ''lolbroek'' en uiteraard zei Rebekka me gelijk na, alleen veranderde ze een aantal letters. ;-)

Is van mij, vlieg.
Ze heeft het niet zo op vliegen, en al helemaal niet als ze aan haar speelgoed komen.

Gefeliciteerd, Hadassa.
We hadden een verjaardag gehad en Rebekka had toen het woord ''gefeliciteerd'' geleerd. Toen ik een aantal dagen later zei dat ze Hadassa moest gaan helpen te zitten (ze stond en kon toen nog niet zelf terug) en een handje moest geven, deed ze dat ook, maar dat was om haar te feliciteren. Boodschap was dus wel aangekomen, maar werd wat anders geïnterpreteerd.

Damaris, nee, afpakken mag niet. Hadassa was eerst!
Rebekka is best wel gefocust op de baby's en als zij dan 'ruzie' maken, is ze er als de kippen bij om de boel te sussen. Ze weet precies te vertellen hoe het hoort.

Sorry, ik hoef niet meer. Volgende keer!
Ze proefde van iets nieuws wat ik haar had aangeboden, maar vond het niet zo lekker, geloof ik. Bij de tweede hap kreeg ik dit antwoord namelijk.

Zuivelstroop
Rebekka kwam niet helemaal uit haar worden toen ik vroeg wat ze op brood wilde. Het werd een soort combinatie van zuivelspread en appelstroop.

Ikke ben niet Bakka, ikke ben Puk!
Ik geloof dat er op de peuterspeelzaal een pop of knuffel of zo 'Puk' heet. In de afgelopen week vertelde ze me dat zij ook Puk heet en geen Bakka (Rebekka) meer.

Sorry arm
We leren haar dat als je iemand pijn doet, je sorry moet zeggen, ook als het per ongeluk gaat. Ze stootte met haar arm tegen een deurpost en deed toen maar wat we haar hadden geleerd.

1, 2, 3, 4, hoedje van, hoedje van, 1, 2, 3, 4, hoedje van wc-papier
Jullie kennen het liedje allemaal vast wel, Rebekka gaf er haar eigen draai aan.

Hebben jullie nog leuke dingen meegemaakt met je kinderen? Ik lees het graag in de reacties!

3 opmerkingen: