Rebekka's favoriete speelgoed

Rebekka heeft fases waarin ze veel met iets speelt waar ze een tijd later niet meer naar omkijkt. Ze is nu 2 jaar en ik merkte dat ze toe is aan wat nieuwe dingen, dus heb ik de speelgoedkist uitgezocht en opgeruimd en ook wat nieuws bijgekocht, allemaal tweedehands trouwens. Ik zal in deze blog de drie favorieten van dit momenten voor je op een rij zetten, wie weet inspireert het je. ;-)

Rijgen 
Rebekka is helemaal fan van dingen rijgen. De rijgfiguren zag ik op de peuterspeelzaal, dat leek me leuk voor thuis dus die kocht ik en via een verkoopgroep op Facebook vond ik die kralen, die zijn groot en geschikt voor peuters. Goed voor de motoriek en een lekker rustig spelletje om erbij te pakken als ik wil dat ze even aan tafel gaat spelen.


Puzzelen 
Rebekka houdt van puzzelen. Al een hele tijd vindt ze dit erg leuk, we hebben verschillende soorten puzzels. Inlegpuzzels, maar ook echte puzzels en van die puzzels waarbij je een beer of konijn verschillende combinaties aan kunt trekken. Ik ben nog op zoek naar houten puzzels met vier of zes stukjes, want inlegpuzzels kent ze nu wel, maar de echte puzzels van 16 stukjes zijn nog te moeilijk.


Pop met accessoires 
Rebekka is helemaal dol op de pop, hij is soms boven op haar slaapkamer en soms beneden, tegenwoordig is dat met poppenwieg en al beneden. ;-)


Wat is het favoriete speelgoed van jouw kind op dit moment? 

1 opmerking:

  1. Tip: kijk eens of er een speel o theek in de buurt is! Voor een klein bedrag kun je steeds weer iets nieuws lenen.

    BeantwoordenVerwijderen