Week 24 - Chicken tonight en vegetarische kookboeken

Er is weer een week voorbij, dat betekent een nieuw weekoverzicht. Hier kun je lezen wat wij deze week beleefd hebben.

Ik weet niet of jullie het gemerkt hebben, maar mijn weekoverzichten schrijf ik de laatste tijd met een beetje moeite. Ik heb namelijk het gevoel dat ik altijd drie leuke gebeurtenissen of activiteiten uit mijn week moet bloggen, die een beetje spectaculair zijn. Alleen nu is het zo dan mijn leventje niet zo spectaculair en bijzonder is. Het is gewoon heel normaal. En dat is prima, dus ga ik het standaard weekoverzicht wat anders indelen en vormgeven. Ik wil meer foto's met je delen, want het lijkt er op dat jullie dat op prijs stellen en wil ook meer schrijven over het leven van alledag. Ik wil zelf ook meer ruimte om bijvoorbeeld een recept te delen, wat ik nu niet zou doen in een weekoverzicht. Ik ga dus op een andere manier bloggen over mijn week en probeer wat dingen uit. Dit alles bedacht ik gisteren, vrijdag dus, toen ik weer een tijd zat te peinzen en tot de conclusie kwam dat de oude opzet niet meer zo goed werkte. Dus deze week even een kort weekoverzicht, want ik heb geen tijdmachine. ;-)

Vrijdag 
Het avondeten van vandaag is het wel waard om over te schrijven. Het bevat namelijk vlees. ;-) Ik had vrij veel potten chicken tonight in de voorraadkast staan en ik had al een paar keer geprobeerd kip te vervangen. Dat mislukte iedere keer en ik zat in dubio, de potten weggeven of kipfilet kopen. Ik koos voor het laatste en maakte op een middag alles klaar en vroor het in. En dus hoefde ik deze avond niet lang in de keuken te staan voor een fijne maaltijd.


De Chicken tonight kwam dus uit de vriezer, dus heb ik even snel opgewarmd. De zilvervliesrijst en groente waren beide een restje die we over hadden van avondeten eerder deze week. Dat heb ik dus samen even snel warm gemaakt in de wokpan. Heerlijk makkelijk dus. 

Zaterdag:
Afgelopen dinsdagavond ging ik naar de bibliotheek omdat er een stapeltje gereserveerde boeken voor me klaar lag. Allemaal rondom het thema vegetarisch koken. Rebekka was vanochtend weg samen met Timon, dus toen de tweeling op bed lag, zat ik zo aan tafel:


Verder was ik gewoon lekker bezig in huis met dingen uitzoeken en opruimen. Ik weet niet of jullie dat ook hebben, maar als er iets is waar wij in dit huis geen tekort aan hebben, is het wel pennen. Die krijg je natuurlijk over gratis bij en ik vind het zonde om ze weg te gooien, ze minimaliseren zich vanzelf wel zo lang ik op papier blijf schrijven, in tegenstelling tot dingen die je gewoon echt niet gebruikt. Maar goed, alle pennen die ik tegen kom nadat ik ze heb laten liggen waar ik ze voor het laatst had gebruikt, gooi ik altijd achterloos terug in een mandje in de kast bij de andere schrijfwaren. Dat zag er dus zo uit:


Links kan weg, rechts mag blijven. Gelijk oplossing bedacht voor de rondzwervende pennen, gewoon een glazen pot. Die zijn overal handig voor. :-)

Hoe was jouw week? Wens je een heel fijn weekend!

8 opmerkingen:

  1. Soms zijn d gewone weken toch wel hele fijne weken toch? Chicken tonight maak ik altijd volgens een recept van smakelijck, aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ken het niet, is dat een vegetarisch recept? Ik vind gewone weken wel het prettigst inderdaad, beetje regelmaat.

      Verwijderen
  2. Handig hè die potten :)! Netjes zo'n mandje! Ik moet dat dus nog even uitzoeken, heb al wel een stuk gedaan. Samen met haarfrutseltjes van dochterlief zit het in 3 mokken in de kast, maar er ligt ook weleens wat naast. Een mandje is zo'n gek idee nog niet, daar ga ik iets mee doen, thnx!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die potten zijn zo handig. Echt ideaal. Ik vind zulke dingen uitzoeken echt heerlijk, zo rustgevend.

      Verwijderen
  3. Chicken tonight... Dat heb ik al heel lang niet meer gemaakt. Vroeger maakte ik nog wel eens de hawaii versie.

    Met gewone weken is niks mis! Dat is het leven. Het kan niet altijd spectaculair zijn.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Soms heb je dat hè, dat je avondeten ideeën gewoon vergeet... Ik schrijf tegenwoordig op wat we eten en wil zo een grote inspiratie lijst creëren.

      Verwijderen
  4. Leuk, vegetarische kookboeken! Wel een goed idee om dat via de bieb te doen. Wij hebben de afgelopen jaren te veel kookboeken gekocht die we niet gebruiken omdat er hooguit 2 recepten in staan die we regelmatig maken, die zijn dus al weer bij de kringloop geëindigd. Door ze bij de bieb te lenen kun je toch inspiratie op doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oeh, dat is echt zonde van het geld en de boeken. De bieb is dan echt handiger inderdaad. Ben je lid van een bieb?

      Verwijderen