Ik word er blij van - Bakjes en mandjes

Als er iets is wat me nou echt blij maakt, is het wel een georganiseerd huis. En wat mij daar heel goed bij helpt, zijn bakjes, mandjes en dozen om dingen in op te bergen. Alles los in een lade leggen, werkt voor mij niet. Het gaat schuiven en ziet er snel rommelig uit, dat wil ik juist niet. Ik wil het overzichtelijk hebben. 

Daarom hebben we dus veel mandjes en bakken in huis. Het liefst heb ik zoveel mogelijk dezelfde, eenheid geeft namelijk ook rust, maar dit lukt niet altijd.


Onderin de voorraadkast een mandje voor aardappelen en daarnaast één voor de uien. Het zit op zich al in een prima functionerende verpakking als je het koopt in de winkel, maar dit staat rustiger en netter. Verpakkingen zijn er in allerlei soorten, maten en kleuren en dat alles bij elkaar staat al snel onrustig in de voorraadkast.


Mandjes in een andere inbouwkast. Mandje voor inpakspullen, mandje voor spelletjes en een mandje voor schrijfwaren. Zo handig ook, als je iets zoekt, heb je het snel gevonden.


In de keuken gebruik deze mandjes ook voor het fruit, babyflesjes en toebehoren en doekjes bijvoorbeeld. Het fijne is ook dat je er best veel zo in kunt gooien. Mijn vaatdoekjes vouw ik bijvoorbeeld nooit. Ik verzamel ze en gooi ze er zo in. Scheelt weer tijd. Als je alles los in je kastjes doet, is het geen gezicht om het er zo in te mikken, maar nu kan dat prima.


Ook bij douchespullen hevel ik graag alles over van de originele verpakking in mijn eigen bakjes. 


Mandje met allerlei voorraad rondom afwassen. Borstels, fles afwasmiddel, sponsjes. Alles zo bij elkaar in één mandje in plaats van los op de planken. 

Zoals je leest, ik ben heel erg fan van allerlei mandjes en bakjes en voor ons werkt het goed om het opgeruimd te houden. Hoe zie jij dit?

10 opmerkingen:

  1. Ohhhhhhh ongevouwen vaatdoekjes; wat een bende :P, hahahaha... Grapje meid, tziet er supernetjes uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, vreselijk hè? Scheelt wel weer tijd, lekker snel die was weg''vouwen'''. Maar dankjewel!

      Verwijderen
  2. Heel herkenbaar..ik wordt ook erg blij van mandjes!!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik probeer juist te minderen met de mandjes, en meer weg te doen. Op een gegeven moment had ik gewoon veel te veel mandjes voor teveel troep. Maar ik vind het wel keurig lijken bij jou! Dus ik snap je vreugde wel.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, dat is minder. Als er veel in de mandjes zit, werkt het niet lekker, denk ik. Succes met opruimen dan maar. ;-)

      Verwijderen
  4. Helemaal top dit! We zijn pas verhuist met best hele brede grote planken in de kast. Super, je kunt er veel in kwijt... maar wat wordt het snel een bende. Ik wil inderdaad ook met manden gaan werken. Dat zal een hele verbetering zijn. leuk om nu je blog erover tegen te komen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja, dat lijkt mij ook wel. Dat het vooral aan de achterkant zo'n rommeltje gaat worden. Ik heb mijn mandjes bij de Kwantum vandaan. ;-) Die hebben best veel maten.

      Verwijderen
  5. Oh, heerlijk herkenbaar! Ik gebruik ook overal mandjes voor, lekker overzichtelijk, opgeruimd en je weet precies waar alles ligt.
    Ik begrijp ook je voorkeur om liefst precies dezelfde mandjes te gebruiken. In mijn kledingkast heb ik op een plank een aantal mandjes staan, waarin mijn sokken en ondergoed liggen. Die mandjes hebben verschillende kleuren, vond ik een beetje te bont om te zien. Dus heb ik er "jasjes" omheen gehaakt.
    Linkje naar mijn blog waar je kunt zien hoe die er uit zien:
    http://eenleukleven.blogspot.nl/search?updated-max=2017-06-02T23:00:00%2B02:00&max-results=7&start=7&by-date=false
    Ik heb er sindsdien een paar jasjes bijgehaakt, zodat alle mandjes op een zelfde manier zijn aangekleed.
    Als je van haken houdt, is dit misschien een ideetje voor je?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga een kijkje nemen op je blog. Wat een goed idee van jou! Ik koop nu gewoon af en toe een paar mandjes van het soort dat ik heb, maar volgens mij heb ik nu geen nieuwe meer nodig. :-)

      Verwijderen