Week 26 - Een nieuwe baan en twee bruiloften

Er is weer een week voorbij, dat betekent een nieuw weekoverzicht. Hier kan je lezen wat wij deze week beleefd hebben.

Zondag
*Gaaap!* Deze dag was echt nodig als rustdag. Zaterdag had ik mijn verjaardag gevierd en we waren voordat we naar bed konden nog wel even druk met opruimen. In de ochtend waren Hadassa en Damaris erg vroeg wakker na een nacht veel spoken en op een gegeven moment gingen we maar uit bed en toen zaten we om 5.45 uur al met zijn allen te ontbijten. Omdat we zo weinig hadden geslapen, wist ik uiteraard niet hoe snel ik in bed kon komen toen de kinderen 's middags een dutje deden.

Maandag
Vandaag lekker opruimen in huis. Er was duidelijk te zien dat er visite was geweest en m'n cadeautjes stonden nog op de kast, overal nog kaarten en dergelijke. Dus daar kon ik me op uitleven.

Dinsdag
Een hele leuke dag vandaag. Ik had deze morgen een meeloopochtend op een basisschool. Ik had daar gesolliciteerd, ze hadden een vacature voor een onderwijsassistent en ik mocht dus een ochtend mee kijken met de huidige onderwijsassistent. Aan het einde van de ochtend kreeg ik goed nieuws: ik heb de baan! Ik ben er echt enorm blij mee en sta te popelen om te beginnen.

Ik kan me voorstellen dat dit voor jullie wat onverwacht komt, want ik was toch die gelukkige thuisblijfmoeder? Nou, het zit zo. De laatste maanden merk ik aan mezelf dat het me steeds leuker lijkt om te gaan werken, buitenshuis. Waar ik er eerst niet aan moest denken om er nog meer bij te doen naast wat ik nu doe, kwam daar steeds meer ruimte voor en merkte ik dat ik wel toe was aan een nieuwe fase. Ik wilde alleen wachten tot de tweeling ongeveer 2 jaar zou zijn. Maar goed, dit kwam als het ware op mijn pad, via een kennis, en ik besloot de gok te wagen omdat het me gewoon vanaf het eerste moment zo'n leuke baan lijkt. En die indruk blijf ik houden en ik heb dinsdag natuurlijk mee kunnen kijken en besloot toen voor mezelf dat dit echt een kans is die ik niet wil laten schieten.

Woensdag
Vandaag gelijk begonnen met het regelen van dingen. Aanvragen van VOG, groen licht geven aan het kinderdagverblijf, kijken hoe het zit met de kinderopvangtoeslag en ga zo maar door. Verder had ik het plan deze avond wat op papier te zetten voor de oppas die vrijdag een hele dag komt oppassen omdat wij dan maar liefst twee bruiloften hebben, dat werden twee kantjes. Toch best lastig om de zorg voor de kinderen los te laten, herkenbaar voor de moeders onder ons?

Donderdag
Heel naar, deze morgen werd ik echt zo beroerd wakker. Ik wist niet hoe snel ik bij de wc moest komen en voelde me ronduit ellendig. Ik had verder geen koorts, dus ik dacht wat verkeerds gegeten te hebben. Na een uurtje voelde ik me een stuk beter en besloot de visite van vandaag gewoon te laten komen. Vlak na het middageten voelde ik me alleen weer helemaal naar worden en kreeg ik ook koorts. Toch een buikgriepje? Hoezo slechte timing! Ik wil vrijdag fit zijn en nog van alles voorbereiden! Tot 16 uur lagen ik en de kinderen op bed, maar daarna moest ik er echt uit en aan de slag gaan, ondanks dat ik me belabberd voelde. Die avond ging het beter en kon ik nog een hoop gedaan krijgen.

Vrijdag
Wat een nacht zeg! Voor mijn idee amper een oog dicht gedaan en me bij tijden flink beroerd gevoeld, terwijl we juist een lange en vooral hele leuke dag voor de boeg hebben. Iets na vijven ging ik maar uit bed, ik zou toch geen oog meer dicht doen.
Zoals ik net al schreef, we hebben vandaag twee bruiloften. Één van mijn beste vriendinnetjes trouwt en één van Timon's goede vrienden ook! Uiteraard erg jammer, maar weinig aan te doen en dus zijn we overdag tot een uur of 5 op de Veluwe bij de bruiloft van mijn vriendin en rijden we vervolgens naar Dordrecht, om daar de kerkdienst en het feest mee te maken. We hebben echt een geweldige dag gehad en enorm genoten.

Zaterdag
Vannacht wederom een onrustige nacht gehad, ook kort natuurlijk. Ik denk niet dat ik jullie bijzonder nieuws vertel als ik zeg dat we het vandaag gewoon maar rustig aan hebben gedaan.

Hoe was jouw week? Wens je een heel fijn weekend!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen