Week 28 - Weinig slaap, zwemmen en feest!

Er is weer een week voorbij, dat betekent een nieuw weekoverzicht. Hier kan je lezen wat wij deze week beleefd hebben.

Zondag
Wat een fijne dag, niets moet vandaag. Ik lees uit een boek wat ik op mijn verjaardag kreeg. Allemaal korte stukjes, columns en bijbelstudies en andere leuke informatie. Perfect ook dat het uit korte stukjes bestaat, zo raak je niet de draad kwijt als je een paar dagen niet aan lezen toekomt.

Maandag
Poetsdag vandaag! Ik probeer ondertussen handzeep te maken van marseillezeep. In de avond check ik hoe de zeep ervoor staat: niet goed. Het is super dik en niet vloeibaar. Balen!
In de avond poetste ik mijn badkamer. Dat doe ik altijd als ik daarna gelijk rustig kan douchen, dus dat is dan automatisch in de avond. Het is jammer dat ik geen voor- en nafoto heb gemaakt. De doucheruimte zit midden in ons huis, dus geen mogelijkheid tot ventileren, behalve het ventilatiesysteem, maar dat werkt niet voldoende om geen schimmel te krijgen. Goed, de voegen en randen waren vies grauw geworden, maar dat gaat zo geleidelijk dat je het eerst een tijd niet opmerkt of zo en dan ineens je naar schrikt en denkt: wat is het hier ranzig. :-P En dan moet ik het ook altijd gelijk zo snel mogelijk schoonmaken. Het scheelt wel echt dat we hier geen cabine of iets hebben, dus geen onmogelijk randen en gaatjes poetsen. Beter!

Dinsdag
Aaargh, wat nu dan weer. 3:55 uur en ik voel gewoon dat het stel boefjes niet meer gaat slapen. Dus weer een lekker vroeg ontbijt en dan maar weer een nieuwe poging. Alles slaapt, behalve mama uiteraard. De rest van de dag merkte ik goed aan de kinderen dat ze wat slaap te kort kwamen. Zo'n dag dat je de uren aftelt tot bedtijd, hoe onvriendelijk dat ook mag klinken. Maar soms zijn die dagen er nou eenmaal. Vannacht sliepen ze gelukkig als een roosje!

Woensdag
Regen, heel veel regen. Dus speelden we vandaag alleen maar binnen.
Ik deed nog maar een poging tot handzeep maken, veranderde de verhoudingen. Maar het was veel en veel te dun, je handen wassen met waterige substantie, werkt niet. Ik geef het dus op, ik blijf wel handzeep uit de winkel gebruiken. :-)

Donderdag
Vannacht een tijd op geweest met een stel kinderen die weer een poging wilden doen om mama voor vijven aan de ontbijttafel te krijgen, maar daar maak ik liever geen gewoonte van. Ik gaf ze dus een berg speelgoed, hoopte daarmee nog een kwartiertje uitstel te krijgen, maar ze vielen gewoon in slaap tot half 9 's ochtends. Nu weet ik niet tot hoe laat ze hebben gespeeld, maar dat geeft me ook niet zo eigenlijk. ;-)
Vanmorgen een leuke speelafspraak gehad, twee lieve jongetjes kwamen bij ons spelen, zodat ik met zijn moeder kon bijkletsen. In de middag schreef ik blogjes vooruit, de kinderen sliepen lang door het nachtelijke gespook en het overslaan van het ochtenddutje.

Vrijdag
Hoera! Hadassa en Damaris zijn vandaag jarig. Ontzettend dankbaar dat we zo'n goed eerste jaar achter de rug hebben. Ik heb echt met mijn handen in het haar gezeten, dat gebeurt af en toe nog wel eens, maar ondertussen zijn we toch een jaar verder en gaat het super goed met onze meiden. Soms kan ik het niet zo goed bevatten gewoon, dat ik moeder mag zijn van zoiets bijzonders als een identieke tweeling. :-) En dan te bedenken dat ik echt wel eens heb gedacht tijdens mijn zwangerschap, hoe moet dit nou straks, waarom twee tegelijk? Één is al pittig genoeg! Maar het is gewoon allemaal goed gekomen.


We pakten vanmorgen een paar cadeautjes uit op bed. We hadden al een paar weken terug Lego Primo gekocht, dat was voor hun verjaardag, maar er wordt al veel gebruik van gemaakt, en dat vind ik prima. Ik had nog een paar boekjes gekocht en die ingepakt. Voor kinderen van deze leeftijd zegt het allemaal nog weinig, het scheuren is vooral leuk.

Timon was vandaag vrij en we wilden vliegtuigen gaan kijken. Voor de tweeling niet geweldig of zo, maar die hebben nog niet echt de leeftijd om voorkeur te hebben voor dagjes weg. ;-) Helaas zagen we donderdag dat het weer niet al te best werd voorspeld, dus gooiden we de plannen om en na lang twijfelen tussen Monkey Town en het zwembad, werd het dat laatste. We hebben op zich best leuk gezwommen, maar het was wel heel tijdrovend, al dat omkleden, afdrogen, constant denken hoe we het praktisch gingen aanpakken met twee baby's die niet lopen en een peuter die graag op onderzoek uit gaat, maar uiteraard nog niet kan zwemmen. We kwamen gewoon een stel handen tekort. Als je allebei met een baby op je arm loopt, kan je gewoon lastig ingrijpen als je peuter wat gaat ondernemen. Rebekka vond het ook erg jammer dat we al vrij snel naar huis gingen, maar voor de tweeling was het al snel genoeg. Ik ga dus in de vakantie een keertje alleen met haar zwemmen. Of Timon, dat kan ook. Of gewoon allebei. ;-)

Zaterdag
Vandaag vierden we een feestje, vanwege de verjaardag van de tweeling natuurlijk. Vanmorgen gingen we met zijn allen op stap, ik nam de tweeling mee op jacht naar ondergoed voor Rebekka en Timon ging met Rebekka naar de bibliotheek. Ik weet gelijk weer waarom het beter is om niet teveel in de buurt van winkels te komen. We kochten namelijk nog meer dingen. Niet persé onnodig, maar wel meer dan gepland. Een nieuwe zonnebril voor Rebekka, de andere is ergens vorige week kwijtgeraakt. Nieuwe elastiekjes, die dingen verdwijnen ook zomaar. Nouja, je weet waarschijnlijk wel hoe dat gaat. :-)

Maar, zoals ik al zei, we vierden vandaag een feestje ter ere van de verjaardag van de tweeling. Het was erg gezellig en de dames zijn zo verwend samen. Ze waren ook best een beetje beduusd, maar na een halfuurtje hadden ze dikke lol, de box was weg, dus ze konden eens de hele kamer ontdekken en dat is toch echt wel leuk, geloof ik. ;-) In alle hoekjes en gaatjes weten ze zich in te wurmen, de boefjes.

Ik zei al dat ze erg verwend waren, vanavond ging ik alles opbergen en ik wist gewoon even niet waar ik het allemaal moest laten, maar uiteindelijk is het goed gekomen hoor. :-) Hieronder nog een paar foto's van vandaag.


Hieperdepiep, HOERA! 


Rebekka leest een boekje voor. Ik smelt echt als ik dit aanschouw, zo schattig dat die twee kleine zusjes ook gewoon echt luisteren.


Ze kregen onder andere deze cadeautjes. Leuk hè?

Hoe was jouw week? Wens je een heel fijn weekend!

8 opmerkingen:

  1. Nog van harte met de kleine meiden! Leuke cadeautjes! En heel handig; mooie tasjes voor naar de oppas straks als je weer gaat werken. Ark van Noach hebben wij van hout gekregen voor Jochanans verjaardag en die duplo cijfertrein heeft Christilène ooit gekregen, staat nu even op zolder totdat hij weer iets nieuws krijgt ;)...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Precies, ik ben klaar met die lompe luiertas. ;-) Die duplotrein vindt Rebekka ook erg leuk, haha!

      Verwijderen
  2. Leuk om te lezen. Nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van de meisjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alsnog van harte gefeliciteerd met de verjaardagen van je meisjes. Leuke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog gefeliciteerd met de verjaardag van je dochters! Ik vind dat ze leuke dingen hebben gekregen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen