Week 29 - Hadassa en Damaris zijn niet lekker :-(

Er is weer een week voorbij, dat betekent een nieuw weekoverzicht. Hier kan je lezen wat wij deze week beleefd hebben.

Zondag
Vannacht een erg slechte nacht gehad. Kinderen veel in de weer en zelf het eerste gedeelte onrustig geweest en niet in slaap kunnen vallen. Ik was de hele dag moe, zat veel te duf in de kerk, maar gelukkig wist ik toen nog niet dat de rest van de week ook zo slecht zou worden qua slaap. Bij het krijgen van kinderen, lever je best wel wat in, vind ik. Dat is het helemaal waard en daar wen je ook aan, dat wordt gewoon je nieuwe leven, hoort bij het krijgen van kinderen en door goed te plannen en aan jezelf te denken, komt het goed. Maar er is een ding waar ik niet aan kan wennen en dat is dat er van die nachten tussen zitten waarin je amper een oog lijkt dicht te doen. Rebekka is inmiddels 2,5 en slaapt al een flinke tijd goed, af en toe wordt ze nog wel wakker en moet we er even naartoe, maar over het algemeen wil dat wel. Hadassa en Damaris kunnen nog niet vertellen wat er aan de hand is en lijken ook nog veel meer ongemak te ervaren van verkoudheden en griepjes en zo. Nouja, we gaan maar gewoon door, ooit gaat het over.

Maandag
Wat was het lekker weer vandaag, zo fijn! We speelden lekker buiten en ik hoefde 's avonds niet te koken, ook zo fijn. We aten bij mijn schoonouders ter ere van de verjaardag van schoonmoeder.

Dinsdag
Eerlijk gezegd zou ik echt niet meer weten wat we deze dag hebben gedaan. Ik denk heel weinig, ik kan me herinneren dat we die nacht veel in de weer zijn geweest met de (huilende) kinderen, dus ik was moe en eerlijk gezegd ook een beetje chagrijnig geloof ik.

Woensdag
Timon had vandaag vrij genomen. In de ochtend hadden we een belangrijke afspraak, we hadden oppas bij ons thuis kunnen regelen. Het was die dag erg warm en ik was wederom verschrikkelijk moe, de kinderen waren moe, mijn hoofd bonkte, ik had keelpijn en ik had zoveel zin om dagen lang in een zacht donzig bed te gaan slapen. Realiteit zag er wat anders uit. We deden maar wat klusjes in huis om het zorgen voor de kinderen heen en gingen naar de speeltuin, even de kinderen uitlaten. ;-)

Donderdag
Ik had deze nacht op zich redelijk geslapen, maar nog lang niet genoeg om me niet meer zo moe te voelen en besloot in de morgen het huishouden te regelen en dan in de middag gelijk met de kinderen mee naar bed te gaan. Tussen het schoonmaken door speelde ik samen met Rebekka met de duplo, dat vindt ze zo leuk.


Kijk nou wat een leuk ding!

M'n middagdutje viel een beetje in duigen, Hadassa en Damaris deden een soort nachtwacht, maar dan overdag. Ze wisselden elkaar dus af en sliepen zo allebei veel te weinig om een vrolijke dreumes te zijn. Maar goed, liever overdag dan daadwerkelijk nachtwacht en dus geen slaap voor mij.

Ik weet niet of het herkenbaar is, maar als ik me niet fit voel en zo weinig slaap, ga ik me volproppen met lekker, maar erg ongezond voedsel. Dat smaakt beter als je je niet happy voelt, geloof ik. Heel stom, want ongezond voedsel heeft bij mij juist een averechts effect.

Vanavond bleven Hadassa en Damaris voor mijn gevoel eindeloos huilen en ik nam me gelijk voor om morgenochtend vroeg de dokter te bellen voor een afspraak. Ik ga er altijd vanuit dat er iets is als kinderen zo lang huilen op deze manier, dus dan wil ik dat graag laten checken door een arts. Natuurlijk ren ik echt niet gelijk naar de dokter als ze even huilen, maar nu wil ik toch graag dat de dokter ze even ziet. Komt natuurlijk ook omdat het de hele week al raak is.

Vrijdag
Vanmorgen gelijk na 8 uur de dokter even gebeld en om 9 uur konden we met de dames terecht. Alles even bekeken, maar eigenlijk zag alles er oké uit. Hmm, fijn, maar ook lastig want waarom zijn ze dan zo van slag? Met het standaard advies van pcm en aankijken naar huis gegaan en dat volgen we dan ook maar op.
Ook maar het gezellige avondje met mijn vriendinnen geskipt, met het voornemen om zodra de kinderen slapen, zelf ook naar bed te gaan.

Zaterdag
Een stuk uitgeruster dankzij een redelijk goede nacht, dus we kunnen er weer tegenaan. Vanmorgen heeft Timon traphekjes opgehangen onderaan de trap en tussen de keuken en woonkamer.



Zo kunnen de meisjes veilig spelen en ik rustig koken bijvoorbeeld. De woonkamer is kindvriendelijk, weinig snoeren ed en er staat vrijwel niets op grijphoogte wat niet veilig is. Dus daar kunnen ze nu de hekjes geplaatst zijn veilig spelen buiten de box. Omdat we ze nu meer uit de box hebben, is de grote grondbox uit elkaar en hebben we de twee kleine boxen weer teruggezet afgelopen woensdag. Ik vond en vind het een prima ding, die grondbox, maar hij is erg groot en daarom laat ik hem liever niet onnodig staan. :-)


Je bent misschien al tot de conclusie gekomen, maar deze week gebeurde er weinig bijzonders. Zo werkt het nou eenmaal als kinderen niet lekker zijn en veel aandacht vragen, dan hebben zij nog meer dan anders de prioriteit en staan andere dingen op een wat lager pitje. Gelukkig ging het vandaag prima en zaten ze een stuk lekkerder in hun vel.

Nog even een laatste foto die ik met jullie wil delen:


Ze worden echt heel groot. Groter dan ik had verwacht. Ik vind het wel gaaf. :-)

Hoe was jouw week? Wens je een heel fijn weekend!

4 opmerkingen:

  1. Hier beetje vakantie gevierd met als hoogtepunt zaterdag; dagje naar de camping bij mijn ouders met man en kids... Van 's morgens vroeg (zodat Christilène naar club kon) tot 's avonds laat (we waren pas tegen 22 thuis), dus erg moe, maar wel genoten... Nu dus maar ff strijken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Herkenbaar van t snoepen ☺�� slapen ze inmiddels al wat beter?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh.. die nachten! 😕 zet m op meid! En dat snoepen? Heel herkenbaar.. helaas..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Poeh je hebt een pittige week achter de rug zeg. Ik voel met je mee. Zeker als je zelf niet lekker bent is het best zwaar met kleine kinderen om je heen.

    Maak je niet te druk om dat snoepen. Dat gaat vanzelf weer over als je je weer beter voelt. Geef jezelf wat ruimte.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen