Week 30 - Onze trouwdag en veel stickers!

Er is weer een week voorbij, dat betekent een nieuw weekoverzicht. Hier kan je lezen wat wij deze week beleefd hebben.

Zondag
Vandaag zijn we 3 jaar getrouwd! Cliché, maar wat is de tijd gevlogen. :-) Hopelijk nog veel meer mooie jaren voor de boeg. We aten een lekker ontbijtje met zijn allen en 's middags toen de kindjes wakker waren, lekker een chippie op tafel en gezellig spelen. De tweeling brabbelt er op los en ze praten ons snel na, heel leuk. Papa en mama zijn één van die woordjes en ik heb het idee dat ze dat steeds bewuster zeggen, dat is wel heel leuk. En Damaris stak vandaag voor het eerst over van bank naar tafel!


Maandag
Vandaag werden de keuken en berging / bijkeuken gebombardeerd tot mijn projectje, want nu de tweeling veel op de grond spelen in de kamer, mist Rebekka volgens mij een beetje haar rust en is er veel heibel en ruzie om onbenullige speelgoedjes en zo. Daar heb ik snel genoeg van, dus bedacht ik me dat ik een rustig plekje in de keuken (waar Hadassa en Damaris niet kunnen komen) moest gaan maken waar Rebekka dan haar eigen dingen als puzzelen en zo kan doen. Maar daarvoor moest ik wel eerst plek creeëren. Dat lukte gelukkig en nu kan ze dus af en toe in de keuken spelen zonder dat haar grijpgrage zusjes alles afpakken. ;-)


Vanavond aten we linzensoep, dat is echt zo'n heerlijk soepje. Echt ons favoriet op dit moment. In de pan ernaast soort soepstengels van oud brood.


De tweeling besloot van het ene op het andere moment geen flesjes mee te willen drinken voor het slapen gaan. Op zich geen ramp, ze zijn één geweest, maar het had van mij nog wel even mogen duren, ze kunnen het prima gebruiken met hun 8 kilo, maar het is geen ramp verder. Dat betekent wel weer dat een aantal spullen ons huis konden verlaten. Die zal ik niet missen, ik heb een hekel aan flesjes afwassen en klaarmaken.


Dit is de prullenbak in gegaan, allemaal een jaar gebruikt, op de spenen na, die hebben we regelmatig vervangen.


Deze pakken had ik net vorige week gekocht, mochten gelukkig terug.


Dit staat op marktplaats / Facebook. Melkpoederbus, spenen en nog een pak voeding die al een tijd terug is gekocht.

Dinsdag
Het was vandaag echt net herfst, voor mijn gevoel dan. Buiten was het geen lekker weer en binnen liep ook niet alles vlekkeloos. Damaris had een stukje plastic gegeten en spuugde vervolgens net zo lang totdat dat stukje (en het hele ontbijt) eruit was. Arm kind, arme mama. ;-) Ik was even boven toen ze begon, ik hoorde Rebekka naar me schreeuwen dat Damaris een grote regenplas had. Ik snapte er niets van en hoorde toen Damaris ineens hard huilen, dus ik ging natuurlijk snel naar beneden. Wat later na nog een paar keer spugen ontdekte ik dat stukje plastic en toen was het klaar. Het was een stukje van de verpakking van een rietje die bij een drinkpakje zit. Dat was onder de tafel of zo gevallen en dat had ze te pakken gekregen. Oeps!

Woensdag
Volgens mij zijn de kinderen sinds vandaag gewend aan de nieuwe situatie wat betreft spelen in de woonkamer. De dagen hiervoor was het om de haverklap ruzie en gehuil. Rebekka heeft ontdekt dat het best leuk is om in de bo te spelen, ze vraagt er geregeld om. Ze zal het wel lekker rustig vinden zonder haar zusjes. En ze speelt ook vaak bij mij in de keuken. Soms ook samen met haar zusjes, maar dat wordt al snel te lomp of ze krijgen ruzie. Met name Hadassa zit in een fase dat ze het leuk vindt om dingen uit en in te doen. Dus bijvoorbeeld een bak met treinspooronderdelen maakt ze eerst helemaal leeg, en dan doet ze alles er weer in. Dit alles tot grote frustratie van Rebekka natuurlijk, die wil een mooi spoor maken.

Vanavond aten we sperziebonen en het was zo leuk om te kijken hoe Hadassa en Damaris daarvan eten. Ze vallen echt aan alsof het een waar feestmaal is, erg leuk. :-)



Donderdag
Zo irritant, vannacht moest ik op muggenjacht. Midden in de nacht werd ik wakker van een jeukend schouderblad en een voet die gloeide, daar was ik net gestoken. Ik ben eigenlijk niet zo goed in muggen doden. ;-) Sla vaak mis, maak veel herrie en dan worden de kinderen wakker en zo. Timon doet het dus meestal voor slapen gaan even. Hij wordt zelf alleen nooit gestoken en wilde dus ook echt niet midden in de nacht die muggen voor me doodslaan, haha. Dus deed ik het zelf maar, kan echt niet slapen met dat gezoem om me heen. Is het bij jullie ook zo oneerlijk verdeeld qua aantal muggenbeten?

Vanmiddag ging ik verder in de bijkeuken, dat wat ik maandag had gedaan was niet naar mijn zin en ik maakte gelijk die ruimte maar even schoon.
Vanavond had ik nog steeds een soort van opruimwoede / schoonmaakkriebels over me heen. We hadden zo'n heel suf latje onder aan de bovenkastjes van de keuken hangen met daarachter een tl lampje wat we nooit gebruikten. Ik stoorde me echt al tijden aan dat ding, vond het oubollig. Gisteren besloot ik het er gewoon zelf af te halen en geniet nu weer een stukje meer van dit toch wel heel fijne huisje. :-)

Vrijdag
Vandaag besloten dat ik even flink ging doorpakken als dat lukte met het (deels) zindelijk maken van Rebekka. Kwam er alleen snel achter dat ik geen stickers meer in huis had. Gelukkig had ik nog wel adresstickers liggen, die knipte ik doormidden en tekende er zelf een plaatje op. Niet zo leuk, maar beter dit dan geen sticker. ;-) Het gaat redelijk, maar het kost enorm veel tijd en heel veel valse alarmen. Dit is het resultaat van een uur of 2 zonder luier:


11 mini plasjes in die tijd. En dan heeft ze nog heel vaak zonder dat er iets gebeurde op de wc gezeten. Het heeft me van de straat gehouden zeg maar.

Terwijl de kinderen hun slaapje deden, bezorgde DHL twee grote dozen met luiers. Heerlijk, weer voorraad zonder extra kosten of de deur uit moeten. De Kruidvat biedt gratis bezorging aan als je boven de 50 euro besteld. 50 euro zijn 4 grote pakken luiers, ongeveer wat ik gebruik in één maand. Hopelijk binnenkort wat minder.

Zaterdag
Vanmorgen ben ik samen met Rebekka naar de Action geweest. Ze zag natuurlijk van alles wat ze wel wilde hebben, waaronder een foeilelijke diadeem met twee verende ananassen boven op haar hoofd. Leg maar terug, lieverd. ;-) We kwamen voor stickers en die vonden we meer dan genoeg. Ze koos 3 velletjes uit, honden, poezen en Minnie Mouse. Verder kocht ik een aantal kleine cadeautjes zonder dat ze het door had. Stiften, boekjes en een kleurboek. Die heb ik thuis toen ze even aan het spelen was ingepakt en liggen nu op een hoge plank in de wc te wachten. Als extra stimulans zeg maar. Plasjes gaan heel goed en ze heeft nog steeds geen echt ongelukje gehad, het kost alleen heel veel tijd vanwege minimale hoeveelheden en erg vaak een vals alarm. Maar goed, dat gaat vanzelf wel veranderen. Ze loopt ook zelf al naar de wc of komt naar mij toe. Het enige wat nog erg spannend is en nog niet is gelukt, is een grote boodschap. Als dat lukt, krijgt ze één van de cadeautjes. :-)
Wat ik ga doen als ze helemaal zindelijk is overdag, weet ik nog niet zo goed. Ik wil het wel belonen in ieder geval. Ik twijfel over een cadeau of samen iets leuks doen, ik denk dat we voor dat laatste gaan. We liepen vandaag nadat we bij de Action zijn geweest door een speelgoedwinkel, ze vond veel interessant, maar ze legde het ook allemaal zonder moeite weer terug. Een stofzuigertje vond ze wel wat leuker dan gemiddeld, geloof ik. Net als dat ze naar glijbanen zat te kijken. Het lijkt me zelf alleen ook erg leuk om een belevenis cadeau te doen. Misschien samen zwemmen of samen met de trein. Zonder zusjes. ;-) Nouja, ik heb vast nog even de tijd. :-)

Vanmiddag gaat Timon samen met Rebekka naar mijn ouders. Die hebben wat spullen voor ons en dat kon vandaag mooi opgehaald worden. Ik ben dus een middag alleen met Hadassa en Damaris, die slapen nu lekker.

Hoe was jouw week? Wens je een heel fijn weekend!

3 opmerkingen:

  1. Nog proficiat met jullie trouwdag!

    Die soepstengels zien er lekker uit zeg. Recept? :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel!

      Nou, eigenlijk niet echt bijzonder. Ik rooster ze gewoon in de pan. Af en toe even keren. Soms doe ik wat olie in de pan, olijfolie. Dat is wel lekker als het bij het avondeten doen. En soms maak ik een mengsel van olijfolie en kruiden, Italiaanse kruiden, paprika en knoflook. En dan heb ik een hoop reepjes in een kom en dan giet ik het mengsel er wat overheen. En dan roosteren / bakken op dezelfde manier. De kinderen eten geen / slecht korstjes, ik wil ze niet weggooien dus daarom verzamel ik ze en doe ik het zo.

      Verwijderen
  2. Gefeliciteerd met jullie trouwdag!
    Wat een mooie oplossing, zo'n eigen plekje voor Rebekka. Ik kan me voorstellen dat het voor haar ook elke keer weer even wennen is, dat haar zusjes ineens van alles kunnen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen