Leuke uitspraken en momenten - deel 7

Ongeveer eens per maand plaats ik een blog met daarin leuke dingen die we hebben meegemaakt met Rebekka.

Kijk, lepels.
Ik had Rebekka gevraagd om een lepel voor mij en Timon. Ze kwam met twee opscheplepels aan, dat was best komisch. :-)

Wat een grote meid ben jij!
Zo grappig om haar zulke dingen te horen zeggen, gewoon omdat ze voornamelijk ons napraat. In dit geval kroop Hadassa de trap op.

Het regent! Kom, snel naar de ark.
Rebekka is heel veel bezig met de ark van Noach, ze vraagt heel vaak of ik dat wil voorlezen uit de Bijbel en ze speelt het ook na met het speelgoed. En als het buiten regent, zegt ze dus bijvoorbeeld zoiets.

Ja, een mooi koppie thee.
Timon had net Rebekka's haren gedaan en ik liep vervolgens langs. Ik zei dat ze een mooi koppie had en dat was haar antwoord.

Ben je klaar? Nou, kom maar dan.
Toen ik naar de wc was geweest. Meer hoef ik niet te zeggen, toch? ;-)

*Piep* Hé, hoor je dat? Ik denk dat er een muis in de bank zit!
Rebekka is erg veel met muizen bezig. Nu dus ook weer.

Ik ga even naar de buurman kijken, zo terug. *loop van tafel* Hé, hij is er niet. Is hij weg, mama?
Lieve kind, mama heeft meer te doen dan de buurman te checken, kom terug aan tafel. :-)

Mag ik de driftkikkers zien?
Ik ging koken en we aten die avond iets met kikkererwten, maar ze had er driftkikkers van gemaakt.

Kijk, hoger dan de!
Rebekka zingt de laatste tijd erg vaak het liedje ''Hoger dan de blauwe luchten en de sterretjes van goud''. Zodra ze blauwe lucht ziet, begint ze te zingen. Maar pas in de speeltuin, wees ze omhoog en was denk ik een beetje in de war hoe je dat nou noemt, dus hield ze het hier maar bij.

Wezwegen, Damaris.
Ze bedoelt: wegwezen, Damaris. Rebekka is niet zo fan van speelgoed delen met d'r zusjes, dat laat ze wel merken. Wordt aan gewerkt. :-)

Zei jouw kind nog grappige dingen? 

3 opmerkingen:

  1. Owww, kleine tuttebel, leuk hè :)? kHeb zo'n boekje inderdaad waar ik de dingen in schrijf, te leuk gewoon :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die van mij zijn ondertussen pubers, en ik kan me even niets leuks herinneren!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Willeke, even op deze manier. Wat leuk dat mijn blog genoemd wordt in de Leuke Blogs! Dankjewel daarvoor!

    BeantwoordenVerwijderen