Week 32 - Vakantie, Monkey Town, zwembad en verven

Er is weer een week voorbij, dat betekent een nieuw weekoverzicht. Hier kan je lezen wat wij deze week beleefd hebben.

Zondag
Vandaag begon de dag fijn en rustig. 's Ochtends kerk, daarna samen eten en toen kleuren met Rebekka. Ik vind dat echt heerlijk rustgevend en zij vindt het erg leuk om het samen met mama te doen. Later in de middag kregen we nog wat visite en ik vond jongste twee meiden toen al erg huilerig. Tijdens de maaltijd begon Hadassa te spugen en ik merkte dat ze beiden ineens zaten te gloeien en ze bleken dan ook koorts te hebben. Arme poppetjes. Die avond lagen ze vroeg in bed, rond 1 uur werden ze weer wakker en toen gingen we maar even wat eten beneden. Dat ging er gelukkig wel in en na nog een uurtje te hebben gespookt, gingen ze gelukkig weer slapen.
Ik baal er wel van hoor, Rebekka was veel minder vaak ziek dan Hadassa en Damaris en ze was in de zomer sowieso niet ziek. Ik keek dan ook uit naar even een paar maanden zonder snot en virussen, maar helaas gaat het gewoon door.

Maandag
Op maandag zijn we een dagje naar mijn ouders in Doornspijk geweest. Dat bezoek gelijk gecombineerd met wat andere visite, als we er toch zijn. :-) Was erg gezellig en de kinderen hadden het ook naar hun zin. Helaas waren Hadassa en Damaris eenmaal weer thuis gekomen helemaal van slag en hebben voor mijn gevoel uren gekrijst en we bleven maar bezig met ze om ze te sussen en in slaap te krijgen. Arme meisjes.


Dinsdag
Heerlijk, wakker worden en helemaal niets op de planning hebben! Na een rustig ontbijtje de schouders er even flink onder gezet en goed gepoetst terwijl Timon voor de kinderen zorgde. Heerlijk om zonder onderbrekingen wat te kunnen doen. Ik weet nog zo goed dat toen ik alleen Rebekka had, ik het een beetje onzin vond als moeders zeiden dat ze niet wisten hoe ze het huishouden en kinderen met elkaar moesten combineren. Daar ben ik wel van terug gekomen zeg. Met één kind is het prima te doen. In die tijd gaf ik Rebekka gewoon een doek en een opdracht en zo deed ze voor spek en bonen mee. Of een stel wasknijpers en wat wasgoed en dan rommelde ze wat. Met drie kinderen gaan zulke dingen een stuk minder soepel. Als ik ze allemaal om me heen laat dwarrelen terwijl ik de wc poets, zoals ik met Rebekka dus deed omdat ik dan zicht bleef houden en het sowieso ook gezellig is, word ik echt gillend gek, met drie van zulke jonge kinderen werkt dat gewoon niet.
Goed, ik poetste en poetste dus een hele tijd en verder hingen we op de bank en verveelden ons eigenlijk een beetje. Het regende dan ook en daar zijn we niet zo'n fan van. ;-)

Woensdag
Vanmorgen gingen de meiden een paar uurtjes wennen op het kinderdagverblijf. Het ging prima, ze hadden het allemaal naar hun zin. Hadassa moet wel wat meer wennen aan alles dan Damaris en Rebekka, maar als ze bij haar zusjes in de buurt is, lukt het wel. Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht dat het prima zou gaan, het zijn allemaal best makkelijke kinderen en vooral Rebekka vindt het heerlijk om op stap te gaan en bij andere kinderen te zijn. Die wil geeneens mee naar huis, dus die doe ik een plezier om te gaan werken. Damaris lijkt qua karakter wel wat op Rebekka, geloof ik. Hadassa is anders, echt zo'n zoet, lief, tevreden meisje wat stil op de achtergrond speelt. Rebekka en Damaris zijn ook lief hoor, ik ben werkelijk waar op alle drie even dol, maar die maken wat sneller drama en laten zich horen zodra er wat is. Ze hebben ook meer koppigheid in zich. Zo laat Hadassa zich rustig eten in de mond stoppen en Damaris wil het echt allemaal zelf doen. Wel heel leuk om hen alle drie zo hun eigen karakter te zien ontwikkelen en ook leuk om tegen elkaar te zeggen dat ze dat echt van de ander heeft. ;-)

Maar goed, toen de kinderen dus van huis waren, hebben wij een soort interne verhuizing gedaan. Wat kasten versleept en de kinderen zijn van kamer verwisselt. We hebben vier slaapkamers, twee voor en twee achter. Één van de voorste kamers hebben we niet in gebruik, die is erg leuk. Op de andere sliepen Hadassa en Damaris. Alleen staat heel vaak de wind daarop en dan kon het ventilatierooster niet open ivm de tocht. Dat vind ik niet zo fijn, ik wil dat het rooster gewoon open kan zodat er altijd goed klimaat is in de slaapkamer. Dat vind ik belangrijk. Nu Rebekka daar slaapt en we het bed op een hele andere plaats kunnen neer zetten dan de bedjes van de tweeling, kan dat rooster prima open.

's Middags na het middagslaapje (waar Timon en ik ook aan mee hebben gedaan, want afgelopen nacht was weer een hele slechte, gaap!) ging ik naar de kringloopwinkel. Vond een aantal leuke dingen. Fotolijsten, wat kinderkleding, een appelboortje, tuinkussens. Ik had een flinke buit voor maar 9,45 euro, ik hou écht van kringloopwinkels. Ik zou graag vrijwilligerswerk doen in een kringloopwinkel, maar geen idee waar ik de kinderen dan moet laten. Wie weet als ze ooit allemaal naar school gaan..



Een deel van de buit. Die grote lijsten zijn nog best duur, nieuw dan. Bij de kringloopwinkel kosten ze niet zoveel. De foto zelf heb ik als poster laten afdrukken bij de Hema, 30 bij 40 cm, dat kostte meer dan de lijst. ;-) 
Broekje is nieuw of anders zo goed als nieuw, van een merk wat goed zit bij onze meiden. Dit broekje heb ik al ergens anders voor een habbekrats gescoord, maar dan in maat 92, met de kaartjes er nog aan. Dit is maat 80. De jongste twee dragen 74 en Rebekka 86, dus is in de bak gegaan met andere kleding in maat 80

Donderdag
Vandaag donderdag en ik merkte aan mezelf dat ik het best lastig vind om de hele dag een man om me heen te hebben die zich met dingen bemoeit die ik normaal gesproken zelf beslis en uitvoer. Dus besloot Timon boven te gaan verven en zo kon ik beneden m'n ei weer kwijt, zo voelde het echt. ;-) In de middag ging Timon met Rebekka naar MonkeyTown. Het was geloof ik weer van dat treurige weer en ik geloof dat Timon zei dat het volgende week ook niet echt lekker zomer wordt. Jammer! De verkeerde twee weken uitgekozen om vakantie te vieren. Hoe dan ook, ze hadden het leuk gehad daar, Rebekka vindt het echt geweldig, zo'n binnenspeeltuin.
's Avonds zou Timon gaan kijken bij een auto via Autoscout, maar helaas was die net verkocht, ging dus niet door. Dus zaten we 's avonds samen verder te zoeken naar andere opties.

Vrijdag
De kinderen waren vandaag weer en ochtend op het kinderdagverblijf en wij gingen samen weg. Eerst naar Gorinchem, naar de Zeeman om wat te retouren en ik kocht toen nog wat ondergoed erbij voor Rebekka en een simpel shirtje uit de opruiming. Vervolgens nog even snel kijken in het nieuwe huis van vrienden van ons en thuis weer verder met auto's zoeken, want na een aantal telefoontjes bleek dat de zoektocht van de avond ervoor niet echt wat had opgeleverd.

Timon ging die middag bij twee auto's kijken en de laatste gaat hem geloof ik worden, dus ik ben helemaal blij. Verder zou hij deze middag een commode via marktplaats kopen. We hebben een commode beneden staan, maar die is van mijn oma geweest en ouderwets klein. We hebben nu al een aantal keer gehad dat één van de kinderen er bijna aan het hoofdeinde is afgegleden doordat ze zich dan afzetten in hun boosheid omdat ze niet verschoond willen worden. Een normale commode is geloof ik rond de 120 cm en de onze is 90 cm, net iets langer dan een verschoonkussen. Omdat we sowieso nog een kastje moeten voor boven om wat spullen in op te bergen, besloten we dan daar deze commode voor te gaan gebruiken en een ''nieuwe'' voor beneden te kopen. Goed, ik dus een leuke voor een klein prijsje gevonden, hij had namelijk beschadigingen op het blad, we hadden een deal en ze had laten weten wanneer we het konden ophalen, maar ineens liet ze niets meer horen en ik had nog geen adres. Advertentie is ook verwijderd. Ik vind dat zo asociaal, irritant en onbeschoft. Ik begrijp het gewoon echt oprecht niet. Waarom kunnen mensen niet een kort berichtje sturen zodat ik weet dat de koop niet door kan gaan en verder kan zoeken? Ik snap het echt niet, als iemand dit kan verduidelijken voor me, graag!

Zaterdag
Toen we wakker werden na een nacht vol onderbrekingen, regende het. Niet leuk! Ik had geen zin in regen en het treurige aanblik daarvan, dus besloot ik Rebekka mee te nemen naar het zwembad. We hebben ons heel wat uurtjes vermaakt, ze wilde vooral in het peuterbadje van de glijbaan, nadat ze eerst een halfuur heeft staan twijfelen of ze durfde. Het was eigenlijk een beetje sneu. Ze klom iedere keer het trapje op, als ze zag dat de andere kinderen zoveel plezier beleefden. En dat zat ze klaar om te gaan, maar durfde niet. Uiteindelijk ging ze en toen was ze er niet meer weg te slaan. Ondertussen had ik een super leuk gesprek met een andere moeder. Altijd mooi als je iemand ontmoet waarmee je heel leuk blijkt te kunnen praten. Hun situatie was trouwens echt het tegenovergestelde van de onze, maar dat zorgde er niet voor dat we snel uitgepraat waren. Wel grappig hoe zulk soort dingen kunnen lopen. We hadden het voornamelijk over ouderschap en het moeder zijn. Dat het het mooiste is wat ons is overkomen en we het absoluut niet zouden willen missen, maar tegelijkertijd ook zo zwaar af en toe. Zeker met meerdere kinderen, het constante schakelen tussen de kinderen, aandacht verdelen en iedere tevreden willen houden, het graag allemaal goed willen doen, de grote verantwoordelijkheid. En het lastige is, je kunt het niet goed onder woorden brengen eigenlijk. Als ik aan kinderloze vrienden het ouderschap wil omschrijven, lukt me dat ook gewoon niet goed. Je moet het maar gewoon meemaken en ervaren. ;-)

Halverwege de middag kwamen we thuis en ruimde ik hier wat op, schreef deze blog en vanavond ben ik heerlijk een avond van huis, waar ik echt even aan toe ben.


Hoe was jouw week? Wens je een heel fijn weekend! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten