Week 33 - Voorbereiden op het werken, de nieuwe auto, de dokter en de kapper!

Er is weer een week voorbij, dat betekent een nieuw weekoverzicht. Hier kan je lezen wat wij deze week beleefd hebben.

Zondag
Wat een heerlijk weer vandaag, daar keken we echt naar uit. Dus zaten we heerlijk in de tuin 's middags. De jongste meiden op bed en Rebekka speelde buiten met water. Genieten!

Maandag
Vandaag was Timon de hele dag zo ongeveer bezig met alles regelen voor de auto die we zouden kopen. De auto heeft Belgische kentekens en dat moeten dus Nederlandse worden. Maar dat is nog best wel veel gedoe als je het nog nooit hebt gedaan. Dus veel dingen opzoeken en informatie inwinnen, maar uiteindelijk had Timon er een goed gevoel bij.

Ik ging 's middags naar de speeltuin met Rebekka, het was vandaag ook weer lekker weer en het is zo fijn, zo'n grote speeltuin voor de deur.

Dinsdag
Vroeg uit bed vandaag, we reden met zijn allen naar Dordrecht, zodat Timon daar de auto daadwerkelijk kon kopen en de boel bij de RDW kon regelen. Ik reed terug naar huis met de kinderen. Doordat we zoveel dingen hadden gedaan op de vroege morgen en we die nacht erg slecht hadden geslapen, was ik de rest van de dag ontzettend gaar. Naar gevoel is dat!
Inmiddels staat de auto ergens op niet-openbaar terrein te wachten tot we kentekens kunnen laten maken en dan mogen we er eindelijk mee gaan rijden. We moeten dus nog even geduld hebben.

Woensdag
Eigenlijk slapen we al een aantal weken erg slecht en weinig doordat de tweeling erg aan het spoken is, maar vannacht sloeg echt alles. Het is vooral Hadassa, maar soms gaat Damaris dan ook mee doen. Hoe dan ook, het leven gaat door ondanks dat je in bed wilt blijven liggen, de kinderen willen eruit en ik ging in de ochtend naar school om daar wat dingen te bespreken. In de middag ging ik weer een keer naar de Kringloopwinkel en daarna samen met Rebekka naar de kapper. Er ging een flink stuk vanaf, maar het staat haar super schattig en het ziet er een stuk mooier uit. Timon en Rebekka gingen daarna nog even naar de speeltuin en 's avonds heerlijk vroeg naar bed.



Donderdag
Om 9.00 uur moesten we bij de dokter zijn. Ik had een afspraak gemaakt om even te laten checken of de meiden, met name Hadassa, verder wel oké waren. Ik zoek toch naar de oorzaak van het vele gehuil. Kinderen huilen niet voor niets, naar mijn mening. Alles was oké, maar we zagen wel dat ze tandjes krijgt en het advies was dan ook dat ze paracetamol mag voor het slapen gaan, een hogere dosering dan ik tot nu toe had gegeven.

Daarna gingen we gelijk door om met zijn allen boodschappen te doen, gebeurd eigenlijk nooit, maar in de vakantie als we toch tijd zat hebben, is het wel leuk, vind ik.

Vrijdag
Ik ging vandaag weer naar school toe en 's avonds werden we ergens uitgenodigd om te komen eten. Altijd gezellig wat ons betreft en daarnaast ook zo makkelijk om eens niet te hoeven koken. Toen we thuis kwamen, was het allang kinderbedtijd en daarna ploften we op de bank en zeiden tegen elkaar dat dat echt lekker is, als het huis schoon is na het eten zonder dat je er iets aan hebt hoeven doen. Natuurlijk help je bij de ander wel mee, maar dat is anders dan thuis. Ik weet niet of wij de enige zijn, maar bij ons zijn de woonkamer en keuken echt zo'n slagveld af en toe. Zeker na het avondeten.

Zaterdag
Vanmorgen werden we laat wakker. De meiden slapen allemaal een stuk beter nu Hadassa een paracetamol krijgt voor het slapen gaan en daardoor een heel stuk minder huilt. Zo fijn. Ik geloof dat iedereen wat slaap in te halen heeft...

We gingen halverwege de ochtend naar een rommelmarkt hier in Goudriaan, georganiseerd door een buurtvereniging. Best nog leuke dingen gekocht en gekregen ;-), met name kinderspullen. En we gingen de fotolijst op die al een tijd in de vensterbank zat te wachten.


Als laatste nog iets heel anders, maar wel belangrijk om even te lezen. Ik heb besloten te stoppen met de weekoverzichten. Ik ga volgende week starten met werken en ik denk dat het voor mij goed is om wat betreft het bloggen, nergens aan vast te zitten. Dat betekent niet dat ik ga stoppen, maar wel dat ik vaste dagen om wat te posten, los ga laten en probeer te bloggen wanneer ik echt wat wil vertellen en me dat verder ook goed uitkomt. Het is misschien wat voorbarig in jullie ogen, misschien heb je zoiets van: je weet toch nog niet hoe het gaat lopen? Maar ik denk dat het echt beter is om het nu vast los te laten dan als ik het eerst ga blijven proberen te doen en daardoor misschien minder enthousiast ga bloggen of mezelf voorbij loop. Ik merk dat ik bijvoorbeeld vandaag het ook echt weer ergens tussen zit te proppen overdag, omdat ik het anders pas kan plaatsen rond een uur of 9 / 10 vanavond. Rebekka slaapt tussen de middag niet meer en dat was meestal mijn vaste blogmoment. Goed, dit alles bij elkaar maakt dat ik deze beslissing nu neem. Ik hoop op jullie begrip, het is zeker geen afscheid hoor. :-)

Hoe was jouw week? Wens je een heel fijn weekend!

2 opmerkingen:

  1. Ha, op rommelmarkten en bij kringlopen krijgen mijn kinderen ook altijd van alles gratis. Ben er niet altijd blij mee, want dat komt er weer wat bij, in plaats van dat er wat af gaat :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat jammer dat je nog niet direct in je nieuwe auto kon rijden. Hopelijk is het snel geregeld en kun je fijn gaan touren

    BeantwoordenVerwijderen