Even bijpraten #2

Ja ja, ik moet jullie weer even bijpraten hoor. Nu ik geen weekblogs meer schrijf, vind ik het wel leuk om af en toe zo'n blogje te schrijven.

Hoe gaat het?
Het gaat goed hier. De dagen vliegen voorbij, inmiddels zijn we alweer bij de herfstvakantie aanbeland. Ik heb volgende week een weekje vrij, heerlijk. Ik heb nog wel wat ideetjes voor mijn werk in m'n hoofd waar ik naar wil kijken, maar ik ga ook tijd nemen voor ontspanning natuurlijk. De kinderen gaan in vakanties gewoon naar het kinderdagverblijf, volgende week gaan ze maandag- en woensdagmorgen en vrijdag een hele dag. Timon is dan vrij van school en dan gaan we samen een dagje weg. Maandag en woensdagmorgen heb ik het rijk voor mezelf alleen. Ik heb een afspraak gepland bij de kapper, wil een aantal huishoudelijke klussen doen en verder is het nog blanco: heerlijk!

Zussenliefde: het gebrek eraan
Pff, soms vind ik het echt om gek van te worden hoe het hier in ons huis eraan toe gaat. Ik vind mijn kinderen echt geweldig en ben dol op ze, maar soms ben ik echt alleen maar politieagentje aan het spelen. Hadassa en Damaris kunnen goed samen spelen. Natuurlijk hebben ze wel eens ruzie, maar ze kunnen het meestal wel samen oplossen, de sterkste van dat moment wint gewoon en dat lijken ze dan te accepteren. ;-)
Rebekka kan ook leuk spelen en is momenteel veel bezig met rollenspellen, erg leuk. Maar met z'n drieën is het wat minder gezellig... En dat is lastig, want dat betekent voor mij dat ik constant alert moet zijn op hoe het onderling gaat en echt gewoon nergens aan toe kom. Ik voel me dan ook totaal niet schuldig dat ze in de vakantie gewoon naar het kinderdagverblijf gaan. Ze hebben daar twee groepen, Rebekka zit meestal in de ene groep en de jongste meiden in de andere groep. En als ze wel bij elkaar zitten, bemoeien ze zich niet met elkaar, heb ik me laten vertellen. Rebekka is ook teleurgesteld op dagen dat we niet naar het kinderdagverblijf gaan, dus ik denk dat ik ze er eigenlijk juist plezier mee doe. ;-)

Vrijheid
Sinds ik werk, hebben we twee auto's. En ik ben daar toch zo blij mee! Wat heerlijk om gewoon de auto te kunnen pakken om naar de dokter, de supermarkt, het winkelcentrum of wat dan ook te gaan. Eerst deed ik het nog niet zo vaak, want ik kreeg de kinderwagen niet goed in de auto, was net iets te groot zeg maar. Maar tegenwoordig hebben we een simpele paraplu buggy voor de tweeling, die past veel beter en dus kan ik sindsdien ook vaker weg, zo handig.

Heb jij dat ook wel eens gedaan, gewoon thuis terwijl je kinderen bij de oppas waren? Vertel, hoe beviel het je? Na 5 minuten al een gevoel van gemis of viel het mee? ;-)

5 opmerkingen:

  1. Nee, eigenlijk nog nooit gedaan. 1x zijn ze bij de oppas geweest op haar aanbod toen ik de schuur wilde verven als verrassing. Oja en nog 1x toen Chris nog klein was en die dag de dakkapel gezet werd als verrassing... Ik snap dat het pittig is met 3 van die dametjes ;)... Geniet van je vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, eigenlijk niet. Wel andersom, dat ik het dochtertje van een vriendin even ophaalde omdat ze er doorheen zat. Kon zij mooi even bijtanken. Geniet van je vrije momenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hebben (nog) geen kinderen, maar ik kan het voorstellen dat het soms wel eens lekker is een momentje voor jezelf te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Groot gelijk hoor, dat je de meiden gewoon naar het KDV doet.
    Ik doe het hier ook heel soms: kids even lekker naar opa en oma, mama het rijk alleen ;-)
    Maar dat voelt wel een beetje luxe...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier is het inmiddels ook herfstvakantie. Ik weet niet of ik mijn kinderen naar de opvang zou brengen als ik zelf thuis was. Een argument voor is dat ze dan in het ritme blijven. Maar ik denk niet dat ik hiervoor zou kiezen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen